Σελίδα 1 από 2

Ιστορία και πολιτισμός της Δρόπολης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03:04 am 22 05 2007
από Λαζαρος
Ξέρετε για την ιστορία και τον πολιτισμό της Δρόπολης; Αν ναι και έχετε όρεξη πείτε μας τι ξέρετε.
Παρακαλώ όσοι θα γράφουν εδώ να σκέφτονται ότι με τον τρόπο αυτό θα κατατοπίσουν και τους επισκέπτες του φόρουμ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20:23 pm 23 05 2007
από keravnios
http://tovima.dolnet.gr/print_article.p ... m=S12&aa=1

μυθιστόρημα
Ονειρα κομμένα και ραμμένα
Ενας «μειονοτικός» νεαρός μεγαλώνει στην κομμουνιστική Αλβανία του Εμβέρ Χότζα


ΜΑΡΗ ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΥ

Στο μάθημα του μαρξισμού είχε διαβάσει Λένιν, Στάλιν, Ενγκελς, ακόμη και Μάο Τσε Τουνγκ. Μόνο Μαρξ δεν είχε διαβάσει, μια και το Κεφάλαιο ήταν πολύ δύσκολο να μεταφραστεί στα αλβανικά. Με άλλα λόγια, σκορδαλιά χωρίς σκόρδο στην Αλβανία του Ενβέρη. Οχι στα πρώτα χρόνια μετά τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, όταν η Λαϊκή Δημοκρατία έτρεμε τους εχθρούς του λαού, αλλά πολύ αργότερα, όταν τους είχε ασφαλίσει στις φυλακές Αργυροκάστρου και στο στρατόπεδο του Σπατς. Πιο συγκεκριμένα, το 1967, την επομένη του πραξικοπήματος στην Ελλάδα, κοντά 10 χρόνια πριν από τον θάνατο του Μάο και σχεδόν 20 πριν από το τέλος του Εμβέρ. Την εποχή του μεγάλου έρωτα της Αλβανίας με την Κίνα, αφού είχε προ πολλού εγκαταλείψει τη σοβιετική αγκάλη στην οποία είχε βρει για χρόνια παρηγοριά μετά τη βίαια ρήξη με τον γείτονα στρατάρχη.

Το πώς ζούσε τότε η ελληνική μειονότητα της Αλβανίας και αν κάποιοι βορειοηπειρώτες νεολαίοι πίστευαν πράγματι πως στάθηκαν τυχεροί που «συνέδεσαν το μέλλον τους με τον αλβανικό λαό και με τον σοσιαλισμό και έτσι γλίτωσαν μια για πάντα από τα δόντια του μοναρχοφασισμού και του ιμπεριαλισμού» ούτε η ίδια δεν θα πρέπει πια να το θυμάται έτσι διαμελισμένη που βρέθηκε και αγωνιούσα για την επιβίωση. Πολύτιμη λοιπόν η μαρτυρία έστω και της μυθιστοριογραφίας, η οποία, ως γνωστόν, συχνά συνάπτει στενές σχέσεις με την πραγματικότητα, ανεξάρτητα αν αυτή η συμπλοκή ενίοτε αποβαίνει άκρως επικίνδυνη.

Ο Τ. Κώτσιας είναι ο πρώτος βορειοηπειρώτης πεζογράφος που μας προέκυψε. Από χωριό της Δρόπολης, ήρθε προσωρινά στην Ελλάδα με το πρώτο μεγάλο κύμα φυγής των Βορειοηπειρωτών και την πλημμυρίδα των Αλβανών που ήρθαν κατόπιν, τότε που οι πάντες έσπευδαν να εγκαταλείψουν το ήδη καταρρέον τελευταίο οχυρό του κομμουνισμού στην Ευρώπη. Τελικώς όμως ουδέν μονιμότερον του προσωρινού. Εντεκα χρόνια αργότερα ο Κώτσιας, εγκατεστημένος συν γυναιξί και τέκνοις στην Ελλάδα, παραμένει ο γνωστότερος και παραγωγικότερος βορειοηπειρώτης συγγραφέας στα καθ' ημάς. Μετά την παρθενική συλλογή διηγημάτων Περιστατικό τα μεσάνυχτα και τις τρεις νουβέλες που ακολούθησαν, προσαρμοζόμενος κι αυτός στον συρμό του πολυσέλιδου μυθιστορήματος, απλώνει δεόντως το βιωματικό υλικό.

Το μότο ωστόσο του βιβλίου, με σκωπτική διάθεση, προειδοποιεί: «Οποιος ταυτίσει τους ήρωες με πραγματικά πρόσωπα καταδικάζεται από το άρθρο 64 ως εχθρός του λαού». Οπως διευκρινίζεται, πρόκειται για ένα «ντα-τσι-μπάο» ή, μεταφραζόμενο από την κινεζική στην αλβανική, ένα «φλετ-ρουφέ», όπερ ελληνιστί μια κόλλα χαρτί που ο καθένας μπορούσε να κολλήσει σε έναν πίνακα ανακοινώσεων με κόκκινο φόντο, όπου και έσερνε τα εξ αμάξης στους εχθρούς του. Φρούτο της περιβόητης Πολιτιστικής Επανάστασης και το φλετ-ρουφέ· μια λησμονημένη λέξη ενός αφανισμένου πλέον καθεστώτος που διασώζει το μυθιστόρημα, χωνεμένη στην ντοπιολαλιά των Βορειοηπειρωτών. Αν και δεν πρόκειται ακριβώς για διάλεκτο, μόλις μερικές ιδιωματικές φράσεις, ορισμένες λέξεις, λιγοστές λαϊκές ρήσεις, κάποτε και αθυρόστομες. Τελικώς η κοινή νεοελληνική, λίγο περισσότερο πλουτισμένη, γι' αυτό και μόνο το πρώτο βιβλίο του Κώτσια συνοδευόταν από γλωσσάρι. Στα παραμεθόρια χωριά της Δρόπολης έλεγαν: «Η πόρτα του κλαίει...» όταν κάποιον τον απέφευγαν, γιατί είχε «κακή βιογραφία», δηλαδή βεβαρημένο βιογραφικό. Παραστατική γλώσσα που θα χρειαζόταν ιδιαίτερη φροντίδα για να αναδειχθεί.

Το μυθιστόρημα στρέφεται γύρω από τη ζωή σε ένα αλβανικό γυμνάσιο μιας «μικρής πόλης» με κάστρο και παρακείμενο ποταμό· οι φωτογραφίες εξωφύλλου υποβάλλουν το Αργυρόκαστρο, ωστόσο ο συγγραφέας δεν την κατονομάζει.

Οι ήρωες, μια συντροφιά μαθητών· στο πρώτο κεφάλαιο πηγαίνουν στην Ενδεκάτη, στα δύο επόμενα είναι τελειόφοιτοι, ενώ στο τέταρτο και τελευταίο νεοσύλλεκτοι σε ένα στρατόπεδο, σε μια ερημική παραλία, βορειότερα του Δυρραχίου, ακόμη και του Λιάτς. Η σχολική καθημερινότητα διασκεδάζεται με κινηματογραφικές εξόδους, λαθραίες, όταν η ταινία είναι γαλλική, ή και επιβεβλημένες για τις αλβανικές παραγωγές επαναστατικού περιεχομένου, καθώς και με χοροεσπερίδες, όπου κλεφτά παίζονται και πωγωνίσια δημοτικά τραγούδια. 'Η με εξαιρετικά γεγονότα, όπως παρελάσεις, στρατιωτικές ασκήσεις, προπαντός εξορμήσεις για να γραφτεί το όνομα του αρχηγού, τεράστιο, στην πλαγιά ενός βουνού.

Τριτοπρόσωπη η αφήγηση, εστιάζεται στον Γιώργο, ο οποίος πηγαινοέρχεται ανάμεσα στην πόλη και στο μεθοριακό χωριό του. Οπως τους περισσότερους εφήβους, τον βασανίζουν τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα αλλά και η «κακή βιογραφία» του, με έναν θείο φυλακισμένο και έναν άλλον φυγάδα στην Ελλάδα. Παρ' όλα αυτά, τα όνειρά του είναι κομμένα, τουλάχιστον αρχικά, στα μέτρα των σοσιαλιστικών ιδανικών. Εν τέλει η ζωή των μαθητών δεν προβάλλει και τόσο ασφυκτική σε σύγκριση και με τον γειτονικό ελληνικό παράδεισο της εποχής. Εκτός και αν η εκ των υστέρων διήγηση εξωραΐζει κάπως τις αλλοτινές καταστάσεις καθώς ντύνει την ξύλινη γλώσσα του καθεστώτος με ανάλαφρη ειρωνεία. Νότες νοσταλγίας διαφεύγουν όταν ανιστορείται η δύσκολη συμβίωση με το καθεστώς της ελληνικής μειονότητας. Παραδόξως, όταν τα χριστιανικά και τα αρχαιοελληνικά ονόματα απαγορεύονταν και για βαπτιστικά επιβάλλονταν αλβανικά και ιλλυρικά και όταν οι νεολαίοι εξορμούσαν σε εβδομαδιαία βάση για την κατεδάφιση εκκλησιών, σθεναρή αντίσταση, κατά το μυθιστόρημα, πρόβαλλαν μόνο οι Βορειοηπειρώτισσες ζητώντας να περισώσουν την πίστη των παιδιών τους, ακόμη και αν αυτό σήμαινε τον κατατρεγμό τους.

Μυθιστόρημα διάπλασης, με ζωντανούς τους χαρακτήρες των εφήβων, όταν δεν παρεμβαίνουν ψυχολογικές εμβαθύνσεις, όπως στην περίπτωση του ταλαντούχου νέου που «η κηλίδα της βιογραφίας του» τον καταντά προδότη. Σε αντίθεση, οι αλβανοί συμμαθητές και τα κορίτσια αποδίδονται μάλλον σχηματικά: η γραμματέας της Νεολαίας, η κόρη του ρεβιζιονιστή ή η φεμινίστρια που μάχεται το έθιμο να «ζαλώνονται» οι κοπέλες τα προικιά. Εκτός από τις ταινίες, το μίασμα του δυτικού κόσμου το έφεραν στην Αλβανία και τα μυθιστορήματα.

Προσφιλέστερο Ο κόμης Μοντεχρίστος, που λειτουργεί και σε συμβολικό επίπεδο. Αντί για το φρούριο του Ιφ, το Κάστρο της πόλης και στη θέση του Εδμόνδου Δαντές ο Γιώργος, ο οποίος θα βρεθεί φυλακισμένος όταν τελικά θα αποφασίσει να «σκαπετήσει» πέρα από τα σύνορα.

Το μυθιστόρημα, όπως άλλωστε και τα περισσότερα ντόπια ιστορήματα τελευταίας σοδειάς, θα βελτιωνόταν με την περικοπή σελίδων. Οπως και στα προηγούμενα βιβλία του Κώτσια, οι αλληγορικές παρεκβάσεις και η κατάχρηση παρομοιώσεων αποδυναμώνουν τις εικόνες που ζητεί να φτιάξει, ενώ οι διάλογοι παραμένουν ο κινητήριος μοχλός της αφήγησης, ακόμη και όταν πρόκειται για σχοινοτενείς συζητήσεις νεολαιών. Ευτυχώς εδώ πληθαίνουν οι ερωτικές και ονειρικές περιγραφές προσφέροντας την ποιητική πνοή που έλειπε.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20:43 pm 23 05 2007
από Α.Η.1914
Δρόπολη... η χιλιοτραγουδισμένη

Ο Δημήτριος Χασιώτης στο έργο του "Διατριβαί και υπομνημονεύματα περί Ηπείρου" γράφει:
"Η Επαρχία αυτή (της Δροπόλεως), η πάσων ελληνικότατη, είναι αξιοσύστατος προς σπουδήν δια τα ήθη και έθιμα και το ακραφνές της γλώσσης".
Ενώ ο Θ. Ξύδης, με ιδιαίτερη έμφαση, αναφέρει:
"Εδώ (στη Δρόπολη) δεν έσβησε ποτέ η ελληνική λαμπάδα και ο αγώνας ο καλός, πλούσιο το σπόρο έσπειρε στο φωτεινό το διάβα ο Άγιος Αίτωλος".
Η αιματοβαμμένη Δερόπολη, κατά το συνηθέστερο Δρόπολη, ανήκει στο νότιο τμήμα της πολυδοξασμένης και πολυβασανισμένης Βορείου Ηπείρου. Ο ελληνισμός της επαρχίας αυτής, από των αρχαιοτάτψν χρόνων, κράτησε ψηλά την ιδέα της Ρωμιοσύνης και στάθηκε το προκεχωρημένο φυλάκιο του ελληνικού πολιτισμού και της Ορθοδοξίας στη Βαλκανική.
[...]
Η Δρόπολη είναι ο τόπος, που άνθισε και διασώθηκε μέχρι σήμερα η πλούσια ελληνική και βυζαντινή παράδοση, ο μεγάλος λαογραφικός πλούτος και η ανεπανάληπτη δημοτική πολυφωνική μουσική. Αυτή είναι η χιλιοτραγουδισμένη Δρόπολη, που με τη μουσική και τα τραγούδια της συγκινή όλη την Ήπειρο και γενικότερα την Ελλάδα.


Από την ευχετήρια κάρτα Χριστουγέννων του βουλευτή Αντ. Φούσα.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03:17 am 24 05 2007
από Λαζαρος
http://okmle.blogspot.com/2006/07/blog-post_18.html
Στο λιγκ αυτο φαινεται το βιβλιο του δικτατορα Ενβερ Χοτζα μεταφρασμενο στα Ελληνικα. Το βιβλίο αυτο αναφερεται στις σχεσει του ελληνικού και αλβανικου λαου, στον ελληνισμό της Δροπολης, αλλα δειχνει και την προθεση του να ξαναγραψει την ιστορία του "αλβανικού εθνους" στην οποία προφανως θα ήταν και αδικημενοι εθνικά οι Αλβανοί (σε σχεση με τη θεση του συνορου) και επισης υπάρχει και ερπουσα επιθυμία να εξαλβανίσει την εθνικη συνείδηση των Δροπολιτων.
Ωστόσο υποδυεται των υπερασπιστη των εθνικών δικαιωματων των Δροπολιτων.
Συνιστω να το διαβασετε ειτε ειστε Δροπολιτης ειτε οχι.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19:42 pm 25 05 2007
από Sweety
όλοι έχουν δικαίωμα στον πολιτισμό και έχουν δικαίωμα να είναι περίφανοι για την ιστορία και το πολιτισμό τους, ακόμα και αν δεν μπορούν να δουν πέρα από τα όρια του χωριού τους ή μιας μικρής περιοχής.

on topic

ίσως οι έλληνες που ευνοήθηκαν περισσότερο από το καθεστός Χότζα, μάλλον επειδή ήταν κοντοχωριανοί

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19:44 pm 25 05 2007
από xylino spathi
Τι εννοεις ευνοηθηκαν???
Μπορεις να τεκμηριωσεις τις αποψεις σου?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19:50 pm 25 05 2007
από Sweety
είναι γνωστό ότι ο Χότζας χρησιμοποίησε την Δρόπολη για να διαφημίσει την "άψόγη" μεταχείριση των μειονοτήτων στην Αλβανία. Οι συνθήκες στις οποίες ζούσαν οι υπόλοιποι έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με το πως ζούσαν οι κάτοικοι της Δρόπολης, περισσότερα αγαθά, περισσότερες "μπουρσες", μεγαλύτερη ελευθερία και σαφώς καλύτερες υποδομές.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20:02 pm 25 05 2007
από xylino spathi
Τα αγαθα ηταν ανυπαρκτα για ολους, ελληνες και αλβανους.
Μπορει να τρωγαμε λιγοτερη μπομποτα αλλα σκεψου οτι απο τον καμπο της Δροπολής ετρωγε ψωμι η μιση Αλβανια.
Δε γνωριζω τι γινοταν με τις μπουρσες, παντως στο παιδαγωγικο του Αργυροκαστρου οι μαθητες ηταν μοιρασμενοι.
Ποιες υποδομες, απο το τσιστερνο πιναμε νερο και περπαταγμε μιση ωρα καθε μερα να παμε σχολειο.
Παντως εχεις ενα δικιο, ειμασταν και ειμαστε μαγαζι γωνια!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20:07 pm 25 05 2007
από xylino spathi

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05:27 am 26 05 2007
από Λαζαρος
Sweety έγραψε:είναι γνωστό ότι ο Χότζας χρησιμοποίησε την Δρόπολη για να διαφημίσει την "άψόγη" μεταχείριση των μειονοτήτων στην Αλβανία. Οι συνθήκες στις οποίες ζούσαν οι υπόλοιποι έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με το πως ζούσαν οι κάτοικοι της Δρόπολης, περισσότερα αγαθά, περισσότερες "μπουρσες", μεγαλύτερη ελευθερία και σαφώς καλύτερες υποδομές.

Δεν ειναι καθολου ετσι. Εγω ειμαι μεν Δροπολιτης, αλλα πηγαινα και στο χωριο της μανα μου που ηταν στο νομο των αγιων Σαραντα. Ηταν ακριβως η ιδια αντιμετωπιση απο το κρατος. Φυλακες, διωγμοι κλπ.

Ισως ο Χοτζα να υποδεικνυε τη Δροποληκαι να υπονοουσε οτι υπερειχε εναντι ακομη και των περιοχων που ζουσαν Αλβανοι. Αυτα ομως ηταν προπαπαγανδα. Η αληθεια ειναι οτι η Δροπολη (και γενικα η ΒΗ) υπερειχε εναντι των αλβανων πριν το Χοτζα. Μετα σχεδον ολοι απο το ιδιο καζανι τρωγαμε. Επισης αυτα που προσεφερε ο Χοτζα στη Δροπολη και γενικα στη ΒΗ ηταν ασημαντα σε σχεση με αυτα που προσεφεραν οι ΒΗ στη δημιουργια του Αλβανικου κρατους
ΥΓ Σας παρακαλω να γραφετε σχετικα με την ιστορια και τον πολιτισμο της Δροπολης στο θεμα αυτο.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10:54 am 26 05 2007
από lazos
Sweety έγραψε:είναι γνωστό ότι ο Χότζας χρησιμοποίησε την Δρόπολη για να διαφημίσει την "άψόγη" μεταχείριση των μειονοτήτων στην Αλβανία. Οι συνθήκες στις οποίες ζούσαν οι υπόλοιποι έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με το πως ζούσαν οι κάτοικοι της Δρόπολης, περισσότερα αγαθά, περισσότερες "μπουρσες", μεγαλύτερη ελευθερία και σαφώς καλύτερες υποδομές.


Σκέφτηκες ποτέ ότι στην Δρόπολη ίσως να υπήρχαν και περισσότεροι ρουφιάνοι. Μπορεί για αυτό να μα συμπαθούσε ίσως. :wink:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11:45 am 26 05 2007
από Αννη
lazos έγραψε:Σκέφτηκες ποτέ ότι στην Δρόπολη ίσως να υπήρχαν και περισσότεροι ρουφιάνοι. Μπορεί για αυτό να μα συμπαθούσε ίσως. :wink:


Αυτό ξανά πές το και πολλές φορές μάλιστα.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15:01 pm 26 05 2007
από Sweety
ΛΑΖΑΡΟΣ έγραψε:
Sweety έγραψε:είναι γνωστό ότι ο Χότζας χρησιμοποίησε την Δρόπολη για να διαφημίσει την "άψόγη" μεταχείριση των μειονοτήτων στην Αλβανία. Οι συνθήκες στις οποίες ζούσαν οι υπόλοιποι έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με το πως ζούσαν οι κάτοικοι της Δρόπολης, περισσότερα αγαθά, περισσότερες "μπουρσες", μεγαλύτερη ελευθερία και σαφώς καλύτερες υποδομές.

Δεν ειναι καθολου ετσι. Εγω ειμαι μεν Δροπολιτης, αλλα πηγαινα και στο χωριο της μανα μου που ηταν στο νομο των αγιων Σαραντα. Ηταν ακριβως η ιδια αντιμετωπιση απο το κρατος. Φυλακες, διωγμοι κλπ.

Ισως ο Χοτζα να υποδεικνυε τη Δροποληκαι να υπονοουσε οτι υπερειχε εναντι ακομη και των περιοχων που ζουσαν Αλβανοι. Αυτα ομως ηταν προπαπαγανδα. Η αληθεια ειναι οτι η Δροπολη (και γενικα η ΒΗ) υπερειχε εναντι των αλβανων πριν το Χοτζα. Μετα σχεδον ολοι απο το ιδιο καζανι τρωγαμε. Επισης αυτα που προσεφερε ο Χοτζα στη Δροπολη και γενικα στη ΒΗ ηταν ασημαντα σε σχεση με αυτα που προσεφεραν οι ΒΗ στη δημιουργια του Αλβανικου κρατους
ΥΓ Σας παρακαλω να γραφετε σχετικα με την ιστορια και τον πολιτισμο της Δροπολης στο θεμα αυτο.



Εγώ πήγαινα συχνά και Αργυρόκαστρο και Δερβιτσιάνη, λόγω συγγενών, η διαφορά ήταν εμφανής. Δεν διαφωνώ ότι διώχτηκαν και Δροπολήτες, εμένα στο χωριό μου όμως ήταν όλοι θηγμένοι, πάρα πολλές οικογένειες εκτοπίστηκαν, πολλά άξια παιδία δεν σπούδασαν ποτέ και αναγκάστηκαν να γίνουν αγρότες, μόνο αυτή την επιλογή τους έδωσε το καθεστός.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15:09 pm 26 05 2007
από Λαζαρος
Sweety έγραψε:Εγώ πήγαινα συχνά και Αργυρόκαστρο και Δερβιτσιάνη, λόγω συγγενών, η διαφορά ήταν εμφανής. Δεν διαφωνώ ότι διώχτηκαν και Δροπολήτες, εμένα στο χωριό μου όμως ήταν όλοι θηγμένοι, πάρα πολλές οικογένειες εκτοπίστηκαν, πολλά άξια παιδία δεν σπούδασαν ποτέ και αναγκάστηκαν να γίνουν αγρότες, μόνο αυτή την επιλογή τους έδωσε το καθεστός.


Ποιο ειναι το χωριο σου;

Τη διαφορα με τη Δερβιτσανη την εκανε το η κομμουνιστικη δικτατορια; Πριν ηταν ιδια; Μη ξεχνας οτι και τα χωρια της Δροπολης δεν ηταν ολα ιδια ποσο μαλλον με αλλα χωρια.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02:06 am 27 05 2007
από Sweety
ΛΑΖΑΡΟΣ έγραψε:[
Ποιο ειναι το χωριο σου;



Το Καινούργιο αν έχει ακουστά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03:25 am 27 05 2007
από Λαζαρος
lazos έγραψε:Σκέφτηκες ποτέ ότι στην Δρόπολη ίσως να υπήρχαν και περισσότεροι ρουφιάνοι. Μπορεί για αυτό να μα συμπαθούσε ίσως. :wink:


Σε καθε περιοχη της ΒΗ ο αριθμος των ρουφιανων ηταν αντιστοιχος των φυλακισμενων. Για καθε φυλακιση ηταν απαραιτητοι 2-3 ρουφιανοι.

Στη Ανω Δροπολη υπηρχε ενα χωριο (Βουλιαρατι) που κανενας δεν φυλακιστηκε για πολιτικους λογους και αυτο γιατι υπηρχε αυτονοητος κωδικας των συγχωριανων να μη καταδιδουν και να μη λενε τα μυστικα των στγχωριανων τους. Σε ενα αλλο χωριο (Πεπελη) υπηρχαν πολλοι φυλακισμενοι καθως και 3 αυτοκτονιες μεσα σε 5 χρονια. Αργοτερα εγινε γνωστο οτι οι ανθρωποι αυτοι αυτοκτονησαν πιεσμενοι να γινουν ρουφιανοι.

Τεπα καλο ειναι να ανοιξουν καποτε τα αρχεια αυτα να μαθουμε ποιοι ηταν οι ρουφιανοι.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13:09 pm 27 05 2007
από παρατηρητης
συμφωνω απολυτα με sweety.....

οσο και να πειραζει τους δροπολιτες αυτη ηταν η πραγματικοτητα..

Υ.Γ.βουρκος και παλι βουρκος!!!εχεις και εναν κοντοχωριανο sweety,τον Priest


φιλικα ο ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ.........

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14:09 pm 27 05 2007
από Λαζαρος
παρατηρητης έγραψε:Υ.Γ.βουρκος και παλι βουρκος!!!εχεις και εναν κοντοχωριανο sweety,τον Priest
φιλικα ο ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ.........


Γιατι δεν ανοιγετε μια συζητηση να παραθεσετε αυτα που ξερετε για την περιοχης σας να μαθουμε και εμεις οι υπολοιποι;
Παρακαλω σε αυτο το τοπικ να παρουσιασουμε τις γνωσεις μας για τη Δροπολη.

Το Καινούργιο αν έχει ακουστά

Δυστυχως δεν ετυχε να γνωριζω αυτο το χωριο

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15:08 pm 27 05 2007
από Dervitsiotis
Sweety έγραψε:είναι γνωστό ότι ο Χότζας χρησιμοποίησε την Δρόπολη για να διαφημίσει την "άψόγη" μεταχείριση των μειονοτήτων στην Αλβανία. Οι συνθήκες στις οποίες ζούσαν οι υπόλοιποι έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με το πως ζούσαν οι κάτοικοι της Δρόπολης, περισσότερα αγαθά, περισσότερες "μπουρσες", μεγαλύτερη ελευθερία και σαφώς καλύτερες υποδομές.


Μάλλον sweety δεν σε έχει δείρει η μάνα σου γιατί έχυσες το γάλα (150 γραμμάρια επί 4 και 4 ώρες στην ουρά) ή δεν πρόλαβες αταρένιο ψωμί με ποντίκια γιατί έπαιζες μπάλα...

Και όσο για τις υποτροφίες αυτές ήταν όλες σε "δικούς τους"... όπως και τώρα αντίστροφα...

Όσο για το καλύτερα... είμασταν μαγαζί γωνία και είμαστε ακόμη, γιατί είναι έτσι η παράδοσή μας από πολύ παλιά (χωρίς αυτό να είναι ρατσιστικό ή τοπικιστικό)... το σπίτι μου το ωραίο το πέτρινο στο χωριό το έφτιαξε με τα χέρια του ο πατέρας κουβαλώντας με γαίδαρο τις πέτρες 5-5, όπως και την κλιματαριά, τα έπιπλα, τα λουλούδια και τον κήπο με τα ζαρζαβατικά μας... και τα ρούχα και όλα... 50 χρόνια τυρρανία και ταλαιπωρία...
Και τώρα που εγώ το γκρέμισα για να το φτιαξώ μοντερνο αυτός έκλαψε... και είναι δεν έχει κλάψει ποτέ στην ζωή του... ούτε όταν τον κυνηγούσαν...

Και όσον αφορά τις φυλακές... μία μέρα καθήσανε οι δημογέροντες στο χωριό και υπολόγισαν ότι στην Δερβιτσάνη μας είχαν ρίξει 14 αιώνες φυλακές σε 50 χρόνια... πέρα από τους ξεριζωμένους και τους σκοτωμένους...

Εσείς δεν τα προλάβατε αυτά και έχετε δίκιο... εγώ απλά πήρα μία μυρωδιά... αλλά δεν ξεχνώ την μόνη φορά που έφαγά τρελό ξύλο από τον πατέρα μου γιατί ώς μικρό περίεργο παιδί πήγα και είδα στην πλατεία έναν δικό μας που είχαν πιάσει στα σύνορα και τον έσερναν πάνω σε ένα συρματόπλεγμα νεκρό σε όλη την Δρόπολη για εκφοβισμό... (εφιάλτες βλέπω ακόμη και σήμερα)...

Γι αυτό ας κοιτάξουμε μπροστά γιατί τότε ξέραμε τον εχθρό και πως να φυλαγόμασταν... τώρα οι καταστάσεις είναι πιο επικίνδυνες... Συγνώμη για την off-topic παρέμβαση... Φιλικά...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15:31 pm 27 05 2007
από Λαζαρος
Dervitsiotis έγραψε:
Εσείς δεν τα προλάβατε αυτά και έχετε δίκιο... εγώ απλά πήρα μία μυρωδιά... αλλά δεν ξεχνώ την μόνη φορά που έφαγά τρελό ξύλο από τον πατέρα μου γιατί ώς μικρό περίεργο παιδί πήγα και είδα στην πλατεία έναν δικό μας που είχαν πιάσει στα σύνορα και τον έσερναν πάνω σε ένα συρματόπλεγμα νεκρό σε όλη την Δρόπολη για εκφοβισμό... (εφιάλτες βλέπω ακόμη και σήμερα)...



Και εγω εχω ακομη την εικονα στο μυαλο μου :cry: :cry: :cry:
Οταν βλεπω την ταινια με το Σπαρτακο η το Χριστο σταυρωμενο απο τους Ρωμαιους μου φαινεται παιχνιδακι γιατι ξερω οτι ειναι ταινια.