Τώρα είναι 05:08 am 19 04 2024

Η ελλαδίτικη αριστερά και το βορειοηπειρωτικό ζήτημα

Συντονιστής: Νέοι

Η ελλαδίτικη αριστερά και το βορειοηπειρωτικό ζήτημα

Δημοσίευσηαπό priest » 11:55 am 28 12 2006

H ελλαδίτικη Αριστερά και το Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα

του Βλάση Αγτζίδη

Είναι γνωστό ότι το Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα στην Ελλάδα αντιμετωπίστηκε με βάση τις ελλαδικές πολιτικές τοποθετήσεις και αντιδικίες και όχι με βάση τα πραγματικά δεδομένα και τις ανάγκες που εξέφρασε. Έτσι ειδώθηκε μέσα από το πρίσμα της πολιτικής επιλογής και των διεθνών πελατειακών σχέσεων που ανέπτυσσε το κάθε κόμμα και η κάθε πολιτική ομάδα. Αυτή η κατάσταση οδήγησε στην αποδοχή ή στην απόρριψή του με καθαρά μικροπολιτικούς λόγους. Έτσι, η Δεξιά, εφ' όσον αφορούσε την αντιπολίτευση σε μια κομμουνιστική χώρα το είχε ενσωματώσει στην πολιτική της, σε αντίθεση με την Αριστερά, η οποία είχε "ταχθεί" να υπερασπίζει τον κομμουνιστικό κόσμο. Ουσιαστικά οι Βορειοηπειρώτες πάλεψαν μόνοι τους, ανεξάρτητα από την ανειλικρινή υποστήριξη της Δεξιάς και συγκρούστηκαν πλήρως με τις ιδεοληψίες της Αριστεράς.

Οι ποικίλλες ομάδες της ελλαδίτικης Αριστεράς, εμφάνισαν μια αδικαιολόγητα σφοδρή αντίδραση στα διάφορα θέματα που έθετε το Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα. Ακόμα και στην εποχή που αρκετές από τις ομάδες της δεν ήταν εξαρτημένες από εξωελλαδικούς καθοδηγητές, λειτούργησαν σαν να έπρεπε να εξυπηρετήσουν τέτοιες υποχρεώσεις. Η κατάσταση αυτή ήταν γνήσιο αποτέλεσμα του τρόπου συγκρότησής της ελλαδίτικης Αριστεράς. Όπως το έθνος-κράτος των Ελλήνων σφραγίστηκε από την καθυστέρηση, που χαρακτήριζε το γεωγραφικό χώρο που έλαχε να αποτελέσει το αρχικό έδαφος, έτσι ακριβώς και η Αριστερά του ημιτελούς αυτού έθνους-κράτους έκφρασε την ακραία συντηρητική και αντιδραστική εκδοχή, όσον αφορούσε την εθνική ολοκλήρωση και την κατανόηση των πραγματικών δεδομένων που υπήρχαν σε κάθε εποχή. Η πρώτη εμφάνιση της συντηρητικής αυτής συμπεριφοράς, ήταν η αντίδραση στην απελευθέρωση της Μικράς Ασίας. Έχοντας απορρίψει τις αναλύσεις των Ποντίων σοσιαλιστών, όπως ο Γεώργιος Σκληρός, που ερμήνευαν τα γεγονότα στη Μικρά Ασία με βάση τις πραγματικές ανάγκες που απέρρεαν από την κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και όχι με βάση την εξωτερική πολιτική της Σοβιετικής Ένωσης, είχε συνταχθεί απολύτως με την βασιλική αντίληψη της "μικράς πλην εντίμου Ελλάδος". Παραγνώρισε πλήρως την ύπαρξη συμπαγών ελληνικών πληθυσμών στο μικρασιατικό και ανατολικοθρακικό χώρο, καθώς και τις θεωρητικές προσεγγίσεις της Ρόζας Λούξεμπουργκ. Το αποτέλεσμα ήταν η έμπρακτη δικαιολόγηση των εθνικών εκκαθαρίσεων και των γενοκτονιών που πραγματοποιούσαν οι Τούρκοι εθνικιστές. Η στάση αυτή συνεχίστηκε αμείωτη μέχρι τις ημέρες μας. Ειδικά μετά την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων και της επανεμφάνισης παλιών διαδικασιών, όπως η δημιουργία εθνών-κρατών, συντάχθηκαν πολύ εύκολα -με μια εκτός εποχής αντεξουσιαστική διάθεση- με όποια δύναμη φάνηκε ότι θα μπορούσε να υπονομεύσει το ελληνικό έθνος-κράτος. Έτσι η σλαβομακεδονολαγνεία προτάχθηκε ως το αντίδοτο στην πολιτικάντικη χρήση του πραγματικού φόβου του ελληνικού λαού μπροστά σ' ένα καινοφανές φαινόμενο: τη δημιουργία δηλαδή για πρώτη φορά κράτους στο βορρά, το οποίο εμπεριείχε στην εθνική του ιδεολογία σύμβολα και στόχους που ευθέως αμφισβητούσαν την ελληνική Μακεδονία. Πολύ εύκολα η ελλαδίτικη Αριστερά δυσφήμησε τις μεγάλες διαδηλώσεις των Ελλήνων στη Μακεδονία, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Τις κατηγόρησε ως "εθνικιστικές", παρότι το βασικό σύνθημα ήταν το αμυντικό "Κάτω τα χέρια από τη Μακεδονία" και το "Η Μακεδονία είναι ελληνική" (εννοώντας βέβαια την ελληνική Μακεδονία). Σε καμιά περίπτωση δεν εκφράστηκαν επιθετικά συνθήματα του τύπου "Έξω οι Σλάβοι από το Μοναστήρι", κάτι το οποίο ήταν νομιμοποιημένοι οι Θεσαλονικείς και οι Έλληνες Μακεδόνες να το πράξουν, εφ' όσον μια από τις συνιστώσες ομάδες τους προερχόταν από την περιοχή του Μοναστηρίου και της Στρώμνιτσας.

Παρ' ότι η μόνη διακήρυξη περί αμφισβήτησης των συνόρων προήλθε μόνο από τη σλαβομακεδονική πλευρά, οι δικοί μας "καθοδηγητές" δε δίστασαν καθόλου να συγκαλύψουν τις πραγματικές επιθετικές προθέσεις, δηλώσεις και εκδηλώσεις των Σλαβομακεδόνων των Σκοπίων και να κατηγορήσουν με τις χειρότερες εκφράσεις τον ίδιο τον ελληνικό λαό, ταυτίζοντάς τον με τις μικρές και περιθωριακές ομάδες των σοβινιστών. Στην ίδια κατεύθυνση παρασύρθηκαν και σοβαροί διανοούμενοι, ανήκοντες ή προερχόμενοι από την ελλαδίτικη Αριστερά, παρότι ήξεραν πολύ καλά το τι σημαίνει η διαδικασία της εθνογένεση, η δημιουργία έθνους-κράτους και η κατασκευή των συμβόλων μαζί με την αναζήτηση της Μεγάλης Ιδέας από τους Σλαβομακεδόνες. Είναι τραγικό, ότι ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει σοβαρή αντίκρουση, μέσα από το δημοκρατικό χώρο, των διαφόρων ομάδων και τάσεων, οι οποίες φτάνουν σε απίθανες ιδεολογικές ακρότητες.

Χαρακτηριστική τέτοια ομάδα, είναι αυτή που δραστηριοποιείται στο δημοσιογραφικό χώρο με το όνομα "Ο ιός της Κυριακής". Η ομάδα αυτή παρουσιάζει με στερεότυπο τρόπο, όπως αναπτύχθηκε παραπάνω, τα δρώμενα στην περιοχή μας. Η οπτική του "Ιού", αλλά και τα κίνητρά του, παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον για όσους μελετούν το ελλαδικό αριστερό φαινόμενο. Η επιβίωση και ο "εκσυγχρονισμός" των ακραίων απόψεων της πρωτόγονης περιόδου της ελλαδίτικης αριστεράς, αποτελεί ένα εντυπωσιακό γεγονός. Αποκορύφωμα της συγκεκριμένης προπαγάνδας του "Ιού" υπήρξε η παρουσίαση του Μικρασιατικού Ζητήματος, πενήντα χρόνια μετά τη μεγάλη τραγωδία. Ο χαρακτηρισμός της Μικράς Ασίας ως το "Βιετνάμ των Ελλήνων" απέδειξε ότι η ιστορική εμπειρία ελάχιστα επηρέασε τις ελλαδίτικες παλαιοκομμουνιστικές ομάδες. ΄Ετσι λοιπον ο "Ιός", παραγνώρισε πλήρως την ύπαρξη ελληνικών πληθυσμών, αναπαρήγαγε πιστά την άποψη και στάση της αριστεράς του ΣΕΚΕ που προπαγάνδισε τότε στο μέτωπο την "απεργία πολέμου" (σύμβάλλοντας έτσι στην ήττα). Η άποψη του "Ϊού", πενήντα χρόνια μετά τη μικρασιατική τραγωδία, πλησίαζε πολύ την ιστορική ερμηνεία περί μικρασιατικού που έχουν και οι Γκρίζοι Λύκοι. Στο ατόπημα αυτό αντέδρασαν μόνο οι προσφυγικές οργανώσεις, οι οποίες πικρά διαπίστωσαν ότι οι ελλαδίτικη ακροαριστερά τους αντιμετώπιζε και στη δεκαετία του '90 μάλλον ως "Βιετναμέζους πρόσφυγες", εφ' όσον παραγνώριζε την τρισχιλιόχρονη παρουσία τους στις ιστορικές τους πατρίδες. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη σημερινή Ελλάδα, περισσότερα από τρία εκατομμύρια άτομα κατάγονται από τους πρόσφυγες του 1922.

Με τον ίδιο τρόπο ο "Ιός" παρουσιάζει και όλα τα υπόλοιπα θέματα. Αυτό που θα επισημαίναμε ως απόδειξη της σύγχρονης αλλοτρίωσης της νεοελληνικής διανόησης, είναι ότι ο "Ιός", ο οποίος εκφράζει έναν ιδιότυπο αυριανισμό στα ιδεολογικά θέματα, χρησιμοποιώντας μια παιδαριώδη μεθοδολογία η οποία καλείται να εξυπηρετήσει προκατασκευασμένα συμπεράσματα, δεν έχει αντιμετωπίσει την κριτική από επιστήμονες και διανοούμενους, που έχουν επιστημονική συγκρότηση και εμφορούνται από δημοκρατικό πνεύμα.

Ας επιστρέψουμε όμως στο Βορειοηπειρωτικό και στην τύχη που του επιφύλαξαν. Δύο μόλις χρόνια πριν την κατάρρευση του ολοκληρωτικού καθεστώτος στην Αλβανία, οι ομοϊδεάτες της Singurimi είχαν μεγάλη δύναμη στην Ελλάδα, ειδικά στο χώρο που αποκλήθηκε "εξωκοινοβουλευτικός". Η αντίθεση στους προβληματισμούς για το Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα και η υποστήριξη στο αλβανικό καθεστώς δεν περιορίστηκε μόνο στον ιδεολογικό χώρο. Με αφορμή την ομιλία του Μητροπολίτη Σεβαστιανού με τίτλο "Βόρειος Ηπειρος: Ενα άλλο απαρντχάϊντ" στο Αμφιθέατρο της Ιατρικής στο Γουδί τον Απρίλιο του 1989, μεγάλα επεισόδια ξέσπασαν στην περιοχή του "Πανεπιστημιακού Ασύλου". Διακόσιοι πενήντα κνίτες, αριστεριστές, μέλη της νεοφασιστικής "Οργάνωση Σοσιαλιστική Επανάσταση" (ΟΣΕ) απαγόρευσαν την εκδήλωση εφόσον δεν ήταν συμβατή με τις δικές τους ιδεοληψίες. Με κλόμπς, κράνη και λοστούς επιτέθηκαν ενάντια στους 1.000 περίπου φοιτητές που είχαν πάει να παρακολουθήσουν την εκδήλωση. Τα συνθήματα των "δημοκρατικών" νοσταλγών των Gulangs ήταν: "Τα αλβανικά σύνορα θα φτάσουν στη Λαμία", "Θάνατος στους εθνικιστές", κ.ά.

Όλα όσα έγιναν εκείνη τη φοβερή μέρα αποτελούν μνημείο για το πως διαμορφώθηκε η μεταπολιτευτική Ελλάδα. Με πλαστή απόφαση του Συλλόγου φοιτητών της σχολής έκοψαν το ρεύμα από το αμφιθέατρο σε μια πρώτη προσπάθεια ματαίωσης της εκδήλωσης. Οταν η εκδήλωση άρχισε με τη βοήθεια γεννήτριας, οι ομάδες κρούσης των άρχισαν να εκσφενδονίζουν πέτρες και τούβλα προς τα τζάμια του αμφιθεάτρου, τα οποία τραυμάτισαν στο κεφάλι αρκετούς από τους παρευρισκόμενους στην ομιλία. Την ίδια στιγμή άρχισε έφοδος στο κτίριο με αποτέλεσμα δύο σοβαρά τραυματισμένους και 18 ελαφρά. Τελικά, με την παρέμβαση των πρυτανικών αρχών διεκόπη η ομιλία του Σεβαστιανού ενώ η αστυνομία δεν παρενέβη λόγω του "Πανεπιστημιακού Ασύλου". Στη συνέχεια η κνίτικη μειοψηφία του Δ.Σ. του Συλλόγου Φοιτητών της Ιατρικής συνέταξε κατάπτυστο ψήφισμα, στο οποίο οι Βορειοηπειρώτες αποκαλούνταν "φασίστες" που δεν είχαν δικαίωμα να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο και να κάνουν εκδηλώσεις.

Τα όσα έγιναν εκείνη την ημέρα ξεχάστηκαν βέβαια. Είναι γνωστό ότι ο ελληνικός λαός, είναι λαός που εύκολα λησμονεί. Μόνο που τα συμπεράσματα θα έπρεπε να εξαχθούν, έστω και αργά. Και τα συμπεράσματα αφορούν αυτή την μίζερη ελλαδίτικη Αριστερά, που στο όνομα μιας άλλης καλύτερης κοινωνίας, ήταν διατεθημένη να δεχθεί τα μεγαλύτερα εγκλήματα και τις μεγαλύτερες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μιας Αριστεράς που κατάληξε να μοιάζει περισσότερο σε ομάδες απολογητών των στρατοπέδων συγκέντρωσης παρά σε ομάδες εμπνευσμένες από αρχές ισότητας και ελευθερίας.

Η παράδοση αυτή, που υπήρξε καθαρά αθηναιοκεντρικό γνώρισμα (μαζί με το νέφος, τις χωματερές, το κυκλοφοριακό, την άθλια δόμηση, την αλλοτρίωση κ.λπ.) εξακολουθεί υπάρχει. Οι ομάδες αυτές -που αποτελούν το οργανικό άλλο μισό των ακροδεξιών ομάδων τύπου "Χρυσή Αυγή"- παραμένουν και σήμερα εν ζωή, έστω συρρικνωμένες, με την ίδια παραδοσιακή ιεραρχική και καταπιεστική δομή, με τον ίδιο ιεχωβάδικο φανατισμό, με την ίδια αγωνία των καθοδηγητών να βρουν νέους οπαδούς. Επιβιώνουν ως γνήσιο συμπλήρωμα μιας αλλοτριωμένης κοινωνίας που παράγει πλέον μόνο εμπορεύματα. Παραμένουν εκεί για να μας θυμίζουν, ότι στην Ελλάδα υπήρχαν πολλοί που δήλωναν αντιφασίστες και δημοκράτες, υποστηρίζοντας παράλληλα με κάθε τρόπο τον ολοκληρωτισμό και την καταπίεση του ανθρώπου από την εξουσία. Ότι υπήρχαν πολλοί που δεν είπαν ποτέ κουβέντα για την καταπίεση στις κομμουνιστικές χώρες επιτρέποντας έτσι στις αντιδημοκρατικές ακροδεξιές ομάδες να μονοπωλούν την κριτική. Ότι υπήρχαν πολλοί που ονειρεύτηκαν για την Ελλάδα ένα τεράστιο στρατόπεδο αναμόρφωσης, σαν κι αυτά που είχαν ιδρύσει οι Κόκκινοι Χμερ. Τελικά οι ένοχοι δεν ήταν μόνο οι Αλβανοί και οι Σταλινικοί δεσμοφύλακες!

Η αμνησία που χαρακτηρίζει τον ελληνικό λαό, η αδυναμία απεμπλοκής της κοινωνίας από την κομματική κηδεμονία, η παράδοσιακή κυριαρχία της ιδεολογίας πάνω στην κοινωνία, η διατήρηση των γραφειοκρατικών ηγεσιών των ελλαδίτικων ακροαριστερών ομάδων και η περιχαράκωσή τους πίσω από τον πιο σκληρό πυρήνα της ιδεολογίας τους, καθώς και η αδυναμία των ελληνικών κοινωνικών ομάδων (ειδικά των προσφυγικών, όπως οι Πόντιοι, οι Βορειοηπειρώτες, οι Μικρασιάτες, οι Ανατολικοθρακιώτες, οι Μοναστηριώτες, οι Κύπριοι κ.ά.) που ιστορικά βίωσαν την κυριαρχία του ελλαδισμού πάνω στον ελληνισμό να εκφράσουν κεντρικά το δικό τους λόγο, οδήγησε στην επανάληψη αντίστοιχων με το 1989 γεγονότων. Το Δεκέμβριο του 1996 στα Γιάννενα έγιναν και πάλι επεισόδια κατά τη διάρκεια εκδήλωσης της ΔΑΠ στο αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου με τίτλο "Βόρεια Ήπειρος: Συρρίκνωση ή αναγέννηση". Οι προπηλακισμοί κατά των ομιλητών έγιναν από μέλη των οργανώσεων Νέο Αριστερό Ρεύμα (ΝΑΡ) και ΟΣΕ. Οι οργανώσεις αυτές, επέβαλαν τη σιωπή με τη βία. Το βασικό τους σύνθημα ήταν: "Είμαστε τσιγγάνοι, μωαμεθανοί, Τούρκοι, προβοκάτορες και φιλοαλβανοί". Μισή ώρα κράτησαν οι συγκρούσεις στο χώρο της εκδήλωσης καταφέρνοντας τελικά να επιβάλουν τη σιωπή στον πανεπιστημιακό μικρόχωρο. Είναι τραγικό να παραμένουν το 1997 ζητούμενα τα αιτήματα του διαλόγου και της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών. Τη λύση βέβαια πρέπει να τη δώσει το ίδιο το φοιτητικό κίνημα, ορίζοντας με σαφήνεια τα όρια ανοχής απέναντι σε ολοκληρωτικά δομημένες νεοφασιστικές οργανώσεις -οι οποίες υπάρχουν ένθεν και ένθεν- ο αντίλογος των οποίων στις ιδέες παραμένει η βία.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
ΚΑΙ Η ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Άβαταρ μέλους
priest
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: 18:06 pm 07 06 2006
Τοποθεσία: ΦΟΙΝΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Γιάννης » 14:50 pm 28 12 2006

Το πρόβλημα είναι ότι το βορειοηπειρωτικό ζήτημα τίθονταν πάντα από άτομα σαν και αυτόν και με προσεγγίσεις σαν και τις δικές σου.

Γι' αυτό είχε τα παράσημα του φασιμού.

Για παρόμοιους λόγους κάναμε (ως κράτος) τραγικά λάθη με τα Σκόπια...

Το παίζαμε Μεγάλοι και τρανοί Σκοπιανοφάγοι και τώρα η ΝΔ κάνει τουμπεκί που ακόμα και η ΗΠΑ τους αναγνώρισαν ως "Μακεδονία".

Πες λοιπόν στην Εκκλησία της Ελλάδος, αντί να διοργανώνει συλλαλητήρια εναντίον του Κίρο Γκλιγκόροφ, να κάνει κανένα συλλαλητήριο εναντίον των ΗΠΑ και της παγκόσμιας κυριαρχίας τους.
Venceremos!
Άβαταρ μέλους
Γιάννης
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 276
Εγγραφή: 12:58 pm 08 11 2006
Τοποθεσία: Χαλκίδα

Δημοσίευσηαπό priest » 01:26 am 20 03 2007

Επαναδημοσιεύω τα εξής άρθρα, χωρίς σχόλια αυτή τη φορά (ο καθένας εξάλλου έχει την κρίση του), για να φρεσκάρουμε τη μνήμη μας:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Τ.Ο. ΠΑΣΟΚ ΚΟΝΙΤΣΗΣ

Λαέ της Κόνιτσας.
Η ομιλία του Δεσπότη στην πλατεία της Κόνιτσας αν και δεν μας ξάφνιασε τόσο, θα πρέπει να μας προβληματίσει.
Τα θέματα που έθιξε δεν ήταν μόνο για την Βόρειο Ήπειρο, αλλά και σαν μεγάλος αντικομμουνιστής και φίλος της συντήρησης δεν παρέλειψε να μας "διαφωτίσει" για ζητήματα Θράκης και Μακεδονίας...
... Σε "ύμνο" υπέρ της "ελευθερίας" και των "δικαιωμάτων" κατακεραύνωσε το "τυραννικό" καθεστώς των Τιράνων δείχνωντας μας συνάμα πως πρέπει να πολεμούμε για τα ιδανικά και τις ιδέες μας...

(ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ 1-7-1981)


ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΙΤΣΑ ΓΙΑ ΧΟΤΖΑ

Αποθρασύνονται οι ερυθροπράσινοι στην Κόνιτσα. Και με επικεφαλής τον Δήμαρχο Σπ. Γκότζο... οργάνωσαν εκδήλωση στην οποία καταφέρθηκαν κατά του Μητροπολίτη Κονίτσης κ. Σεβαστιανού για τους αγώνες του υπέρ της Β.Ηπείρου. Εξαγριωμένοι δε φώναζαν εναντίον του "εγκληματία ρασοφόρου" ζητώντας έμμεσα την αποχώρηση του από την ακριτική Κόνιτσα...

(ΒΡΑΔΥΝΗ 2-11-1984)


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

... Φέτος όπως και πέρσυ με πρωτοστάτη τον "Άγιο" Κονίτσης Σεβαστιανό, με πρόσχημα τα δήθεν "ανθρώπινα δικαιώματα" των "αλύτρωτων" της "Βορείου Ηπείρου" θα επιδοθούν σε ακατάσχετο υβρεολόγιο στο φίλο αλβανικό λαό, θα προσπαθίσουν να παρασύρουν σε σκοταδιστικές οπισθοδρομικές αντιλήψεις, να υπονομεύσουν τις πολιτιστικές και εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών. Τα "τριήμερα πένθη", οι "κατανυκτικές αγρυπνίες", οι "δοξολογίες" και οι πένθιμες κωδωνοκρουσίες θα στραφούν ενάντια τους. Ο αμερικανονατοϊκός ιμπεριαλισμός και οι κύκλοι που τον στηρίζουν, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο λαός της περιοχής δεν πρόκειται να ανεχτεί τέτοια ψυχροπολεμικά κηρύγματα...
...Πρέπει να πήραν ένα καλό μάθημα από το αυθόρμητο λαϊκό πανυγήρι που ξέσπασε όταν σηκώθηκε η μπάρα και άνοιξε το πέρασμα της Κακαβιάς και έδειξε ποια είναι τα αισθήματα των δύο λαών.

Το Κοινοτικό Συμβούλιο Δολιανών
Το Δ.Σ. Φοιτητών Φιλοσοφικής

(ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ 13-2-1985)


ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Κατάληψη καμπαναριού (ναι καμπαναριού!) μόνο χειροκροτητές του τυράννου Εμβέρ Χότζα θα είχαν το θράσος να πραγματοποιήσουν.
Στην πρωτόγνωρη αυτή θρησκευτική ενέργεια προέβησαν ανενόχλητοι 5-6 "κόκκινοι" σύντροφοι του Παρακαλάμου, οι οποίοι χθες τα ξημερώματα άναψαν φωτιά κάτω από το καμπαναριό της εκκλησίας και εμπόδισαν τον νε ωκόρο να χτυπίσει τις καμπάνες, τόσο για τον όρθρο, όσο στη συνέχεια για το τριήμερο πένθους και προσευχής για τη Βόρειο Ήπειρο, που έχει κηρύξει στην περιοχή ο ακρίτας Μητροπολίτης Σεβαστιανός.
Στη συνέχεια έβγαλαν τα "γλωσσίδια" από τις καμπάνες και τις νέκρωσαν...
...Πληροφορούμαστε 'οτι πρόκειται περί μεθοδευμένης ενέργειας ανθρώπων του Χότζα, γιατί "αντιγραφή" του ανωτέρω περιστατικού έγινε και σε άλλα χωριά του Πωγωνίου...

(ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ Ιωαννίνων16-2-1985)


ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΙΣΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟ

Σ΄ ένα άνευ προηγουμένου κήρυγμα μίσους και διχασμού και σε μια απρόκλητη και απροσχημάτιστη επίθεση κατά της κυβέρνησης επιδόθηκαν την Κυριακή το βράδυ στον Πύργο, μικρές ομάδες ρασοφόρων, μελών θρησκευτικών οργανώσεων και τροφίμων οικοτροφείων που κατήλθαν ή μεταφέρθηκαν, "διαμαρτυρόμενοι" ως αυτόκλειτοι υπερασπιστές του ελληνικού στοιχείου της Αλβανίας...
... Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Μητροπολίτης Κονίτσης Σεβαστιανός που σ'έναν πύρινο λόγο του στον Μητροπολιτικό Ναό, αφού υποστήριξε ότι δήθεν η Ελληνική Μειονότητα στην Αλβανία είναι υπόδουλη, στερημένη από τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θρησκευτικές ελευθερίες της, "διακήρυξε" ως νέος Δον Κιχότης ότι συνεχίζει να "αγωνίζεται για την απελευθέρωση των Βορειοηπειρωτών αδελφών"!!!
Ο Μητροπολίτης Κονίτσης εξαπέλυσε μύδρους κατά της πολιτικής της κυβέρνησης όσον αφορά τις σχέσεις μας με τη Λ.Δ. Αλβανίας και ζήτησε με περισσή θρασύτητα να μην αρθεί η εμπόλεμη κατάσταση ανάμεσα στις δυο χώρες, υποδαυλίζοντας το κλίμα του διχασμού και του ψεύδους με το οποίο η παραθρησκευτική και παραπολιτική οργάνωση των "Βορειοηπειρωτών" διαποτίζει και φανατίζει για πολλά χρόνια τα μέλη της.

(ΠΡΩΙΝΗ Πύργου 5-11-1985)


ΤΟ ΧΑΒΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΙ

Οι Βορειοηπειρωτικές οργανώσεις, με τον Μητροποίτη Σεβαστιανό επικεφαλής, οργάνωσαν τις καθιερωμένες εκδηλώσεις τους το Σαββατοκύριακο. Το χαβά τους αυτοί! Τι ζητούν; Ούτε λίγο ούτε πολύ ν'αλλάξει το Σύνταγμα της γειτονικής χώρας και ν' ανοίξουν οι εκκλησίες.
Ακόμα και πολλοί Βορειοηπειρώτες βαρέθηκαν την τακτική αυτή που δεν οδηγεί πουθενά, πολύ περισσότερο που τα σύνορα άνοιξαν και οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών είναι φιλικές.

(ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ 18-2-1986)
Τελευταία επεξεργασία από priest και 01:32 am 20 03 2007, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
ΚΑΙ Η ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Άβαταρ μέλους
priest
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: 18:06 pm 07 06 2006
Τοποθεσία: ΦΟΙΝΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό priest » 01:28 am 20 03 2007

ΑΠΑΡΑΔΕΧΤΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ ΚΟΝΙΤΣΑΣ
Προκαλεί την αγανάχτηση των κατοίκων

Σε έξαλλο αντικομμουνισμό επιδόθηκε τις μέρες αυτές ο μητροπολίτης Κόνιτσας και Δρυϊνούπολης Σεβαστιανός από τον άμβωνα της εκκλησίας και στην Πνευματική Στέγη της Κόνιτσας όπου μίλησε χωρίς να σεβαστεί τη θέληση και την πίστη των δημοκρατικών κατοίκων της περιοχής.
Με βαριές εκφράσεις χαρακτήρισε την νεολαία που "δεν ασχολείται με το βορειοηπειρωτικό παρά μόνο κινητοποιείται για το Σαλβαδόρ και τη Χιλή".
Ακόμα απεκάλεσε τους κατοίκους της Κόνιτσας "μαντρόσκυλα" και τους κάλεσε να κινητοποιηθούν ώστε του χρόνου να γιορτασθεί η Ανάσταση στο Αργυρόκαστρο, πόλη της Αλβανίας.
Στη συνέχεια έκανε αντικυβερνητική προπαγάνδα που προκάλεσε την έντονη αγανάκτηση των παρευρισκομένων.
Ερωτηματικά προκάλεσε η χρησιμοποίηση από τον Σεβαστιανό και τό σύλλογο των Βορειοηπειρωτών τριών φυγάδων από την Αλβανία που, όπως υποστήριζαν κύκλοι του δεσπότη, έφτασαν στην Ελλάδα ρακένδυτοι και νηστικοί όταν άκουσαν τα κηρύγματα του μητροπολίτη που μεταδόθηκαν από το ραδιόφωνο από το ακριτικό Μαρκόπουλο Τουρκοβουνίου.
Οι κάτοικοι της Κόνιτσας διερωτώνται αν πράγματι είναι φυγάδες οι τρεις ρακένδυτοι από την Αλβανία και γιατί το κράτος δεν τους αναλαμβάνει υπό την προστασία του και τους άφησε στον Σεβαστιανό που τους χρησιμοποιεί για να κάνει πολιτική αντίθετη από τη πολιτική του επίσημου κράτους σχετικά με τη γειτονική και φιλική Αλβανία.
Τη δεύτερη μέρα του Πάσχα, κύκλοι προσκείμενοι στον Σεβαστιανό μεταξύ των οποίων ο γνωστός δεξιός γιατρός Ρέντζος και οι καθηγητές Τρύφων Ζήσης, Άγγελος Αντωνέλλης και Αναστασία Πλακούτση, γνωστοί για τον αντικομμουνισμό που προσπαθούν να καλλιεργήσουν στους μαθητές της Κόνιτσας, δημιούργησαν έκτροπα στην πόλη χρησιμοποιώντας τους τρεις φυγάδες. Απομονώθηκαν έγκαιρα από τους δημοκράτες πολίτες που κατάγγειλαν την "αδιάφορη" στάση της Χωροφυλακής στα επεισόδια.
Η ΚΟΒ Κόνιτσας του ΚΚΕ με ανακοίνωση της καταδικάζει τη στάση του Σεβαστιανού και της ακολουθίας του, καλεί το λαό να αγρυπνά απέναντι στις αντιδημοκρατικές προκλήσεις και την κυβέρνηση να πάρει μέτρα για την ασυδοσία, τον αντικομμουνισμό και το σκοταδισμό που καλλιεργεί ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας.

(ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 23-4-1982)


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ ΚΑΙ ΚΟΝΙΤΣΗΣ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ (30.10.1984)

Φίλοι και γνωστοί από Κέρκυραν, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα-επικοινωνήσαντες μαζί μου χθες- εξέφραζαν οργήν και αγανάκτησιν, διότι το βράδυ της παρελθούσης Πέμπτης (25-10-1984) είδαν εις την τηλεόρασιν των Τιράνων να προβάλλεται και πάλι η συνέντευξις που είχαν δώσει εις τα Τίρανα τον περασμένον Μάρτιον, ο Λέκτωρ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Μαλακάσης και η ομάς των φοιτητών που επεσκέφθησαν τότε την Αλβανίαν, αλλά τώρα παρουσία-όπως εφαίνετο ύστερα από "μοντάζ"-και του Χότζα.
Και ηγανάκτησαν, διότι ήκουσαν-παραμονές του ηρωικού ΟΧΙ-και από στόμα Ελλήνων επιστημόνων και φοιτητών, αφ' ενός μεν να εγκωμιάζεται το καθεστώς του Χότζα-του δημίου αυτού του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου-δια τας πλήρεις ευκολίας και ανέσεις που απολαμβάνουν τάχα οι εν Αλβανία Έλληνες, τόσον εις την Παιδείαν, όσον και εις την γλώσσαν και την ελευθερίαν (δια Θρησκείαν, βέβαια, ουδείς λόγος). Αφ' ετέρου δε, διότι ήκουσαν να επιτίθενται κατά του Μητροπολίτου Σεβαστιανού-Χριστιανοί Έλληνες αυτοί-αποκαλώντας τον φασίστα, διότι μόνον αυτός και ο Λέκκας συκοφαντούν δήθεν το καθεστώς της Αλβανίας, υπό το οποίον οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου περνούν θαυμάσια, όπως διεπίστωσαν με τα μάτια τους οι εξ Ιωαννίνων εκδρομείς...

Κατόπιν των ανωτέρω, διαμαρτύρομαι και εγώ κατά των κυρίων αυτών- όχι βέβαια δια τας εναντίον μου επιθέσεις, διοτί αυταί τιμήν εμποιούν εις το πρόσωπον μου, αλλά διότι Έλληνες αυτοί, και μάλιστα εκπαιδευτικοί, επαινούν και εγκωμιάζουν τον τύραννον Εμβέρ Χότζα, καλύπτοντες ούτω τα εις βάρος του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου εγκλήματα και καταπιέσειςτου δικτατορικού καθεστώτος του, το οποίον και αυτή η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ εις Γενεύην, ομοφώνως κατεδίκασε και απεφάνθη ότι ασυστόλως ποδοπατεί τα ανθρώπινα δικαιώματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.
Διαμαρτυρόμεθα ακόμη, όχι μόνον δια το κατάντημα των ως άνω παραγόντων του Πανεπιστημίου της Ηπείρου, αλλά και δια την σιωπήν του Υπουργού των Εξωτερικών έναντι των εν λόγω προδοτικών ενεργειών και μάλιστα παραμονάς της επετείου του έπους του 1940.

Ο ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
ΚΑΙ Η ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Άβαταρ μέλους
priest
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: 18:06 pm 07 06 2006
Τοποθεσία: ΦΟΙΝΙΚΗ


Επιστροφή στο Δημοσιεύματα για Θέματα που μας Αφορούν

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron

Μέλη σε σύνδεση

Συνολικά υπάρχουν 2 μέλη συνδεδεμένα: 0 εγγεγραμμένο, 0 κανένας με απόκρυψη και 2 επισκέπτες (με βάση ενεργά μέλη που έχουν συνδεθεί τα τελευταία 5 λεπτά)
Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 342 την 02:14 am 20 11 2019

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

Login Form