Σελίδα 2 από 2

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22:15 pm 27 05 2007
από xylino spathi
Λαζαρε εισαι σιγουρος οτι απο το Μπουλιαρατι δεν υπηρχαν φυλακισμενοι για πολιτικους λογους?
Μονο 2 οικογενειες μπορω να σου αναφερω εγω που δεν ειμαι και μπουλιαρατινος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22:21 pm 27 05 2007
από Λαζαρος
xylino spathi έγραψε:Λαζαρε εισαι σιγουρος οτι απο το Μπουλιαρατι δεν υπηρχαν φυλακισμενοι για πολιτικους λογους?
Μονο 2 οικογενειες μπορω να σου αναφερω εγω που δεν ειμαι και μπουλιαρατινος


Λαθος διατυπωση !!! Ηθελα να πω οτι κανεις δεν κατεδωσε συγχωριανο του και συνεπως δεν υπαρχει φυλακισμενος απο συγχωριανο ψευτομαρτυρα

Re: Ιστορία και πολιτισμός της Δρόπολης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08:11 am 24 12 2007
από Λαζαρος
Για να τα παρουμε απο την αρχη τα πραγματα:
Πρωτοι καταγεγραμμενοι κατοικοι της Δροπολης ειναι οι Σελλεις (υπαρχει ακομη χωριο που ονομαζεται Σελλειο και περιοχη που ονομαζεται Σελλεια. Ο αρχαιος οικισμος καταστραφηκε απο μη εξακριβωμενο λογο και η κατοικοι πηγαν μερικοι στο Σελλειο και μερικοι κοντα στα παλια Σελλεια - Πεπαλαιον Σελλειο - Πεπελη)
Η Ιλιαδα τους αναφερει. Επισης η Ιλιαδα τους αναφερει και ως Ελληνες, και την περιοχη Ελλαδα, εικαζεται δε οτι οι λεξεις Σελλος και Ελληνας ειναι συγγενικες. Οτι δηλαδη η λεξη Ελληνας προερχεται απο τη λεξη Σελλος - Σελληνας - Ελληνας. Ραψωδια Β στοιχος 683-684 " ... ηδ Ελλαδα καλλιγυναικα ... δε καλουντο Ελληνες ...) δηλαδη ... την Ελλαδα με τις ομορφες γυναικες ... και λεγοταν ... και Ελληνες. (Μπω μπω τι εχουμε να παθουμε αν το διαβασουν οι Δροπολιτισσες)

Συνεχιζω με τη μυθολογια. Ο Αχιλλεας στα 13 του και πριν παει στην Τροια επεκτησε ενα γιο που τον αφησε μικρο οταν εφυγε. το παιδι λεγοταν Νεοπτολεμος. Οταν ο πολεμος κοντευε να τελειωσει ο γιος του ηταν περιπου 17 και εμαθε οτι ο πατερας του σκοτωθηκε απο τον Παρη και οτι επρεπε να παει στην Τροια να εκδικηθει και προκειμενου συμφωνα με το χρησμος να πεσει η πολη. Ελεγε δηλάδη ο χρησμος οτι δεν θα πεσει η Τροια χωρις να παει εκει ο Νεοπτολεμος. Πηγε λοιπον το παιδι και καθαρισε. Σκοτωσε τον Παρη, το βασιλεια της Τροιας Πριαμο, μερικους απο τους λοιπους πριγκιπες της Τροιας, πεταξε το βρεφος του νεκρου πια Εκτορα, Αστυανακτα, από τα τειχη και πηρε τη γυναικα του Ανδομαχη,κα τα αλλους Διηδαμεια, δουλα. Νυμφευτηκε την απιστευτη θεογκομενα της εποχης Ερμιονη (κορη του Μενελαου και της ωραιας Ελενης) αλλα επειδη δεν εκανε παιδια εκανε ενα γιο με την Ανδρομαχη το Μολοσσο. κατοικησε στην Ηπειρο. Αυτος λοιπον ο γιος ειναι ο γενεαρχης του φυλου των Μολοσσων της Ηπειρου. Εστι εξηγει η μυθολογια τη συγχωνευση πολλων φυλων, μεταξυ των οποιοων και οι Σελλεις, σε Μολοσσους.

Τωρα ιστοριακα:
Ο νικητής όμως της Σαλαμίνας Θεμιστοκλής, όταν βρέθηκε σε δυσμένεια, θεωρησαν και οι Αθηναιοι και οι Σπαρτιατες οτι ηταν συνεννοημενος με τους Περσες όπως ο βασιλειας της Σπαρτης Παυσανιας, στον βασιλιά των Μολοσσών Άδμητο κατέφυγε, ο οποίος όμως φοβούμενος την οργή Σπάρτης και Αθήνας, τον φυγάδευσε στην Πύδνα και τελικά από εκεί κατέφυγε στην Περσία (οποία τύχη γιά τον άνδρα αυτόν!).

Δυστυχώς οι Ηπειρώτες, αν και δεν είχαν σημαντική παρουσία στους πολέμους κατά των Περσών, στην εμφύλια διαμάχη, στον πελοποννησιακό πόλεμο, έλαβαν μέρος! Διαμαχες τοπικές, μεταξύ κυρίως των αποικιών, οδήγησαν σε συμμαχίες τοπικές και με άλλες ελληνικές πόλεις και κράτη, και τελικά, στο γενικό χαλασμό δεν είχε την τύχη να μην συμμετάσχει και η Ηπειρος...

Τα χρόνια εκείνα βασιλιάς των Μολοσσών ήταν (ανήλικος ακόμα) ο Θαρύπας με επίτροπο και αρχηγό των Μολοσσών τον Σαβόλυνθο και βασιλιάς των Παραυαίων ο Όρυδος. (Μη ξεχναμε οτι οι Δροπολη ηταν τμημα των Μολοσσων - αλλοι ειναι απλα κομπαρσοι για να εχει και αλλους η ιστορια εκτος απο Δροπολιτες, οπως ο Τσακι Τσαν εχει και αντιπαλους κομπαρσους για να δερνει)

Σημειώνω ότι τα ηπειρώτικα φύλα, κυρίως δωρικά, είχαν παραδοσιακά πολίτευμα βασιλικό, όπως και η Σπάρτη άλλωστε, αλλά όπως και η Σπάρτη με κάποια ιδιαιτερότητα ως προς τις εξουσίες του βασιλιά. Ο Ξενοφών και ο Πλούταρχος πχ αναφέρουν ότι κάθε στην πρωτεύουσα των Μολοσσών γίνονταν μιά τελετή κατά την οποία ο βασιλιας έκανε θυσία στον Άρειο Δία και μετά άλλαζε δώρα και όρκους με αντιπρόσωπους του λαού. Ο βασιλιάς ορκίζονταν ότι θα κυβερνήσει με βάση τους νόμους και οι αντιπρόσωποι του λαού ότι θα σεβαστούν τα προνόμιά του.
Κατά την κλασική εποχή κάποιες φυλές αναμόρφωσαν το πολίτευμά τους, πχ οι Χάονες κατάργησαν το βασιλικό πολίτευμα και πέρασαν στο ολιγαρχικό, ο Ηρόδοτος τους ονόμασε "αβασίλευτους". Μα και οι άλλοι, που διατηρησαν την κληρονομική βασιλεία, περιόρισαν την εξουσία του βασιλιά, γράφτηκαν νόμοι, καθιερώθηκε ο θεσμός της Γερουσίας και η ετήσια αρχή των "προστατών", που θεωρείται ίδια με αυτή των εφόρων της Σπάρτης.

Επανέρχομαι στα του πελοποννησιακού πολέμου. Το 431 πΧ ξεκινάει ο πελοποννησιακός πόλεμος, το 430πΧ η Αμβρακία με την συμμαχία των Χαόνων και άλλων ηπειρωτικών φύλων, επιτιθενται στο Αμφιλοχικό Αργος. Η Αμβρακία, κορινθιακή θυγατέρα άλλωστε, ήταν σύμμαχος των Πελοποννησίαων. Ζήτησαν από τους Σπαρτιάτες βοήθεια, ώστε να επιτεθούν εναντίον των συμμάχων της Αθήνας, Ακαρνανίας, Ζακύνθου και Κεφαλληνίας. Μαζί τους πήγαν και οι Μολοσσοί και οι Παραυαίοι. Ομως ο αθηναϊκός στόλος, με ναύαρχο τον Δημοσθενη (αλλος αυτος οχι ο γνωστος ρητορας) παρέπλεε στα δυτικά παράλια της Πελοποννήσου και της Ακαρνανίας, και έτσι απέτυχε αυτή η επιχείρηση. Αποτέλεσμα είχε, να χάσουν οι Χάονες την ηγεμονική τους θέση μεταξύ των Ηπειρωτών (το κύρος) και να περάσει αυτό στους Μολοσσούς, που άλλωστε ήταν πιό ισχυρή δύναμη (αν και πιό αποκομμένη και πιό φτωχικά μέρη). Με τα πολλά οι Αθηναίοι προσπάθησαν να πλησιάσουν τα ηπειρωτικά έθνη, και σε αυτό πρώτα προσπάθησαν να συμμαχίσουν με τους Χάονες, αλλά απέτυχαν, και τότε εστράφηκαν προς τους Μολοσσούς, όπου και βρήκαν ανταπόκριση.
Τότε η Σπάρτη αντέδρασε, κα οργάνωσε στην Πασσαρώνα συνομωσία με την βοήθεια των ολιγαρχικών κατά του ανήλικου βασιλιά Θαρύπα, που αναγκάσθηκε να καταφύγει στην Αθήνα, όπου έμεινε έως το 423πΧ Εκεί κατά την παραμονή του, γνώρισε από κοντά τη δύναμη και το μεγαλείο των Αθηνών, και επηρεάστηκε βαθύτατα από τον πολιτισμό της Αθήνας.
Ο Θαρύπας γύρισε το 423πΧ στην Ηπειρο, και ανέλαβε τη βασιλεία των Μολοσσών, εκτόπισε οριστικά την πελοποννησιακή επιρροή αντικαθιστώντας την με την αθηναϊκή.
Παράλληλε έφερε ένα φιλοπρόοδο πνεύμα, που επηρέασε όχι μόνο τους Μολοσσούς, αλλά όλα τα ηπειρωτικά φύλα, στον συνασπισμό των Μολοσσών.
Πιστεύεται ότι τον χρόνο που επέστεψε ο Θαρύπας, παίχτηκε η τραγωδια "Ανδρομάχη" του Ευριπίδη στην Πασσαρώνα, εγκαινιάζοντας μιά νέα εποχή πολιτισμού και προόδου στην Ηπειρο. Η ανδρομαχη είναι μητερα του γενεαρχη των Μολοσσων για να μη ξεχνιομασ

Γενικά από τις αρχές του 4ου πΧ αιώνα, νέες συνθήκες διαμορφώνουν τον πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό βίο των Ηπειρωτών. Εγκαταλείπονται σταδιακά οι μικρές "κώμες", τα χωριά δηλαδή, και οι κάτοικοι συγκεντρώνονται σε αστικά κέντρα. Ετσι πλάι στις παλαιές πόλεις, Πασσαρώνα, Τράμπυα και Φοινίκη, προστίθενται νέες, με λιθόκτιστα κτίρια, δημόσια οικήματα και ναούς και ισχυρά τείχη και οχύρωση, όπως η Γιτάνη (στη σημερινή Γκούμανη των Φιλιατών) και άλλες με άγνωστο όνομα, όπως κοντά στην Αρετή (Γκρίμπιανη), στα Δολιανά (Ηπείρου όχι του λαλιώτη, ), στα Κτίσματα (Αρίνιστα) κοντά στα σημερινά σύνορα με τη Βόρεια Ηπειρο, στο Πωγώνι, στη Σωτήρα, στην Πολύτσανη, στο Λάμποβο και στη Μάλτσιανη, και άλλες...

Οσο προχωρα ο 4ος πΧ αιώνας, τόσο οι Μολοσσοί εδραιώνουν την δύναμη και επιρροη τους στην Ήπειρο. Ο Θαρύπας (418-390 πΧ) επιβάλλει την παράδοση ότι οι Μολοσσοί κατάγονται από τη γενιά του Αχιλλέα και του γιού του Νεοπτόλεμου, που έχουν δε άμεση σχέση με τον τοπικό θεό Άσπετο.
Μετά το θάνατο του Θαρύπα, στον θρόνο ανεβαίνει ο γιός του Αλκέτας (390-370πΧ), ο οποίος επεκτείνει την κυριαρχία των Μολοσσών σχεδόν σε όλη την Ήπειρο, σε σημείο να λέγεται ολόκληρη Μολοσσία! Μετά τον Αλκέτα βασιλεύουν μέχρι το 357πΧ μαζί ο Νεοπτόλεμος και ο Αρρύβας και μετά τον θάνατο του Νεοπτόλεμου βασιλεύει μόνος του ο Αρρύβας, σαν επίτροπος των παιδιών του Νεοπτόλεμου, που ήταν ο Αλέξανδρος και η Μυρταλη (Ολυμπιαδα αλλιως και μητερα του Αλεξανδρου του Μεγα)

Δηλαδή Αλέξανδρος είναι ένα Ηπειρωτικο όνομα, και ο μεν Θαρύπας ήταν προ-προπάππους του Μ.Αλέξανδρου, ο Αλκέτας (άλλο Ηπειρώτικο όνομα, που βλέπουμε και στην Μακεδονία, ίσως απλά κοινό δωρικό...) προπάππους του, ο Νεοπτόλεμος (νεοτερος αυτος και σε ιστορικα χρονια) παππούς του...
Και ο Αχιλλέας μακρυνός του προ-προ-προπάππους!

Στο διάστημα αυτό, η μεν Ηπειρος δέχεται επίθεση από τα βόρεια από τους Ιλλυριους, με βασιλία τον Βάρδυλη. Λεηλατείται η βόρεια Μολοσσική επικράτεια, στην οποία ανήκει και η Ατιντανία (ετσι λεγεται τοτε η Δροπολη και το Πωγωνι), τους οποίους παρακινεί και υποστηρίζει ο τύραννος των Συρακουσών της Σικελίας Διονύσιος ο Α'

Στο μεταξύ όμως πέρα από την Πίνδο μιά άλλη δύναμη δημιουργείται, η Μακεδονία, που σταδιακά θα επεκτείνει την κυριαρχία της και στην Ηπειρο.

Τα του Φιλιππου και Μεγα Αλεξανδρου τα ξερετε. Μετα το θανατο του Αλεξανδρου και της εποχη των επιγονων εμφανιζεται ο βασιλειας Πυρρος (ανηψιος του Μ. Αλεξανδρου και αν δεν ηταν χοντροκεφαλος σα Δροπολιτης θα ειχε αλλαξει πιθανον την ιστορια οπως ο θειος του ο Μεγας Αλεξανδρος.) Ο Πυρρος ηταν ο δευτερος μεγαλυτερος στρατηγος τη; αρχαιοτητας μετα το Μ. Αλεξανδρο.

Μετα ερχονται οι Ρωμαιοι με τον Αιμιλιο-Παυλο στρατηγο (καμια σχεση με τον Αιμιλιο Παντο της Νε.Β) και νικησαν τους Ηπειρωτες κατεστρεψαν τις πολεις και εξανδραπονδισαν τον ανδρικο πληθυσμο !!! Σωθηκε μονο το Βουθρωτο που ειχε συμμαχισει μαζι τους (Τι θα περιμενε κανεις απο τους Βουρκαρηδες - πλακιτσα)

Μετα απο πολλα χρονια και μΧ ο Αυτοκρατορας Ανδριανος φιλελληνας και λατρης της παλιας Αθηνας οραματιστηκε εναν νεο χρυσο αιωνα της Ρωμης (τον χρυσο αιωνα του Ανδριανου, αλλα δεν του 'φεξε) και προσπαθησε να κανει νεες ελληνικες πολεις εκει που ειχε ερημωσει ο τοπος. Ετσι εφερε κατοικους απο την Αττικη στη Δροπολη (για να μη μας λενε και βλαχους) και εφτιαξε κοντα στα σημερινα σωφρατικα την Ανδριανουπολη. η πολη αυτη εγινε πολυ μεγαλη με θεατρο κλπ και ολη η περιοχη ονομαστηκε Ανδριανουπολη.
Ομως αφου μετα επικρατησε ο Χριστιανισμος, και ο Ανδριανος ηταν υπερμαχος της αρχαιας θρησκειας, επρεπε η περιοχη να μετονομαστει σε Δρυινουπολη (ετσι τη λεει και ο Priest αλλωστε). Ετσι λεγοταν και στα Βυζαντινα χρονια μεχρι που ηρθαν οι Σλαβοι και την ελεγαν Ντινοπολιε (χωραφι των αλογων) γιατι αυτο σημαινε κατι στη γλωσσα τους.

Ε, οι καημενεοι οι κατοικοι τι να κανουν; Βρηκαν μια μεσομεζικη λυση. τη λενε Δεροπολη η Δροπολη. Και τα κοριτσια "Δροπολιτισσες" για να ψωνισουν με χαρη στα Hondos, αλλα το τμημα αλλοδαπων δεν μασαει. Εγραψε πανω στα ΕΔΤΟ τους Τοπος γεννησης Αργυροκαστρο - Αλβανια και εσωσαν εμας τους ανδρες γιατι ετσι ντρεπονται να τη δειξουν στο ταμειο και γλυτωσαν οι πιστωτικες καρτες

Re: Ιστορία και πολιτισμός της Δρόπολης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12:56 pm 25 12 2007
από Λαζαρος
Αφου δεν σας αρεσει η ιστορια ερχεται και η επομενη φαση για τη Δροπολη. Αλλα αυτην θα την ξερει και ο Priest, αλλα θα τη γραψω εγω (την ιστορια τη γραφει ο νικητης ε; χεχε) Για να μη λενε τα κοριτσια οτι δεν ενδιαφερομαστε για την ιστορια και για σοβαρα πραγματα :conf:

Re: Ιστορία και πολιτισμός της Δρόπολης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 00:22 am 26 12 2007
από priest 2
Aπό "Βουρκάρηδες εναντίον Δροπολιτών" να το κάνουμε "Χάονες εναντίον Μολοσσών";

Που λέτε για' σας τους Ατιντάνες - Μολοσσούς έχω πολλά ράμματα για τη γούνα σας... :D

Τον Αιμίλιο Παύλο και τους Ρωμαίους τους έτρωγε η ζήλια για μας τους Ηπειρώτες επειδή αναβάζαμε την ιστορία μας στα χρόνια του τρωικού πολέμου. Αυτοί παινεύονταν ότι κατάγονταν από τον Αινεία που σκαπέτησε από την Τροία την ώρα που παραδινόταν στο έλεος των μακρυμάλληδων Αχαιών (έτσι τους αποκαλεί ο Όμηρος), κουβαλώντας στην πλάτη τον ανήμπορο πατέρα του.
Ελα ντε όμως που οι Ηπειρώτες κατάγονταν από τον Αχιλλέα!...
Είχαμε και κάτι χρεωστούμενα έναν αιώνα πιο πριν με τον Πύρρο, που λίγο έλειψε να κατακτήσει και τη Ρώμη...

Ετσι εφερε κατοικους απο την Αττικη στη Δροπολη (για να μη μας λενε και βλαχους)


Χμμμ... γι' αυτό μας το παίζετε κοσμοπολίτες και πρωτευουσιάνοι...

Re: Ιστορία και πολιτισμός της Δρόπολης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08:44 am 26 12 2007
από Λαζαρος
Xμμμ ετσι ειναι: Οι Μολοσσοι καταγωνται απο τον Αχιλλεα και οι Ρωμαιοι από τον Αινεια. ξερεις ομως οτι και το Βουθρωτο απο τον
αιναι ιδρυθηκε; Μήπως αυτος ειναι ο λογος που συμμαχησαν με τους Ρωμαιους; Η πεποίθηση της κοινής καταγωγής; :D :D

Re: Ιστορία και πολιτισμός της Δρόπολης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18:15 pm 26 12 2007
από priest 2
Αυτόν τον Αινεία όπου τον ξέβραζε η θάλασσα ίδρυε και από μία πόλη...
Για τη Φοινίκη πάντως οι φήμες λένε ότι την ίδρυσε ο Κάδμος.
Και για την Τράμπυα που έγραψες Λάζαρε παραπάνω, ιδρυτής φέρεται ο Οδυσσέας.
Την Τράμπυα ο ιστορικός Αραβαντινός την τοποθετεί στην Παλιογκρίμπιανη του σημερινού Διαμερισματος της Αρετής, του Δήμου Ανω Καλαμά, στο Νομό Ιωαννίνων.
Ο Χάμοντ όμως και άλλοι την τοποθετούν στο σημερινό Βοτονόσι (41ο χλμ Εθν. Οδού Ιωαννίνων - Μετσόβου)

Να και μια ενδιαφέρουσα ηπειρωτική παράδοση.

Ο Οδυσσέας μετά τον φόνο των μνηστήρων στο παλάτι του, έφυγε από την Ιθάκη και πήγε στην Ήπειρο, όπου μακρυά από τη θάλασσα, ίδρυσε την πόλη Τράμπυα, όπου και βασίλευσε.
Την παράδοση την βρίσκουμε στον όμηρο ως εξής:
Όταν ο Οδυσσέας, υστερα από συμβουλή της Κίρκης κατέβηκε στον Άδη, εκεί η ψυχή του Μάντη Τειρεσία του είπε, αφού πρώτα σκοτώσει τους μνηστήρες, να πάρειένα κουπί στον ώμο του, να περάσει στη στεριά αντίπερα και να πάει σε λαούς που δεν ξέρουν από θάλασσα, τρώνε φαί ανάλατο και δεν έχουν δει ποτέ τους καραβια ή κουπιά. Και όταν συναντήσει στο δρόμο του διαβάτη που θα του πει ότι αυτό που κρατάει στον ώμο είναι φτυάρι για λίχνισμα τότε εκεί να σταθεί. Να μπήξει το κουπί στο χώμα και να θυσιάσει στον Ποσειδώνα ένα κριάρι, έναν ταύρο κι έναν κάπρο.
Εκεί λοιπόν ο Οδυσσέας, κατά μια παραλλαγή του μύθου, ίδρυσε τη νέα του πρωτεύουσα την Τράμπυα, πολέμησε κατά των Βρύγων και τους νίκησε και παντρεύτηκε την Καλλιδίκη, από την οποία απέκτησε έναν γιο, τον Πολυποίτη.
Όταν σε λίγο πέθανε η Καλλιδίκη, ο Οδυσσέας άφησε την εξουσία στον γιο του Πολυποίτη κι επέστρεψε στην Ιθάκη.

Τι νομίζατε, ότι ο Οδυσσέας θα καθότανε στ' αυγά του μετά τη σφαγή των μνηστήρων;

Για γράψε μας τώρα και την επόμενη φάση της ιστορίας της Δρόπολης, της αρχαίας Ατιντανίας δηλαδή που την υπέταξαν οι Μολοσσοί.

(την ιστορια τη γραφει ο νικητης ε; χεχε)

:-s
Αυτό δεν το' πιασα

Re: Ιστορία και πολιτισμός της Δρόπολης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02:09 am 27 12 2007
από Λαζαρος
priest 2 έγραψε:Αυτό δεν το' πιασα

Οι Δροπολιτες αναγουν την καταγωγη τους στους Μολοσοους ενω οι αλλοι ΒΗ στους Χαονες. Επειδη οι Μολοσσοι επικρατησαν και συνενωσαν τα Ηπειρωτικα φυλα την ιστορια την γραφουμε εμεις οι απογονοι των Μολοσσων (Εννοειται οτι αστειευομαι)
Οσο για τον Οδυσσεα, παροτι το ονομα αυτο φερουν πολλοι συγχρονοι Βορειοηπειρωτες, νομιζω οτι δεν επισκεφτηκε τη Βορεια Ηπειρο.