Τώρα είναι 00:32 am 23 09 2021

Μηχανοκίνητος αθλητισμός, Φορμουλα 1

Συντονιστής: Νέοι

Re: Μηχανοκίνητος αθλητισμός, Φορμουλα 1

Δημοσίευσηαπό epgiorgos82 » 22:09 pm 01 07 2007

Ιπτάμενος… Φινλανδός ο Ραϊκόνεν στη Γαλλία
Κυριακή, 01.07.07

Η Ευρώπη της ταιριάζει. Η επιστροφή των Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 στη Γηραιά Ηπειρο, σήμανε και τη… μεγάλη επιστροφή της Ferrari στις πρώτες θέσεις. Ο Φινλανδός Κίμι Ραϊκόνεν και ο ομόσταυλός του Φελίπε Μάσα έκαναν το «1-2» στη Γαλλία και ξαναέβαλαν την Σκουντερία στο κυνήγι του τίτλου στους κατασκευαστές.

Η νίκη του Φίνλανδού – δεύτερη στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, και πρώτη μετά το εναρκτήριο γκραν πρι της Μελβούρνης – επισκιάστηκε από την πτώση ελικοπτέρου με τρεις νεκρούς (εργαζόμενους στην Bridgestone) στη περιοχή του Μανί – κούρ, όπου έγινε και ο αγώνας.

Το δίδυμο της Ferrari ακολούθησε ο Λιούις Χάμιλτον, με την Mc Laren του. Ο νεαρός οδηγός ισοφάρισε την επίδοση του συμπατριώτη του Τζιμ Κλαρκ, ο οποίος το 1963 ανέβηκε 8 σερί φορές σε πόντιουμ. Η επιστροφή του Ρόμπερτ Κούμπιτσα στους αγώνε, μετά τον τραυμαισμό του στον Καναδά, συνδιάστηκε με την τέταρτη θέση, ενώ ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Αλόνσο ήταν έβδομος, πληρώνοντας το τίμημα, της κακής μέρας που βρέθηκε στα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Ο Ισπανός πιλότος της McLarenξεκίνησε τον αγώνα, από την δέκατη θέση.


H βαθμολογούμενη οκτάδα στο Μανί Κούρ

1 Κίμι Ραΐκόνεν (Φινλανδία – Ferrari) 1:30.54.200''

2 Φελίπε Μάσα (Βραζιλία – Ferrari) +2.4''

3 Λιούις Χάμιλτον (Μ Βρετανία – McLaren) +32.1"

4 Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Πολωνία –BMW) +41.7"

5 Νίκι Χάιντφιλντ (Γερμανία – BMW) +48.8"

6 Τζιανάρλο Φισικέλα (Γαλλία -Renault )+52.2"

7 Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία – McLaren) +56.5"

8 Τζέισον Μπάτον (Μ Βρετανία –Honda) +58.8





Η βαθμολογία των οδηγών

1. Λιούις Χάμιλτον (Μ Βρετανία- Mc Laren) 64
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία- Mc Laren) 50
3. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία- Ferrari) 47
4. Κίμι Ράικονεν (Φινλανδία - Ferrari) 42
5. Νικ Χάιντφελντ (Γερμανία - BMW) 30



Η βαθμολογία των κατασκευαστών

1 McLaren Mercedes 114

2 Ferrari 89

3 BMW Sauber 48

4 Renault 28

5 Williams 13

6 Toyota 9

7 Red Bull 6

8 Super Aguri 4

9 Honda 1
ΑΡΜΑΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
Ελεύθερος Τύπος
Άβαταρ μέλους
epgiorgos82
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 630
Εγγραφή: 16:08 pm 20 10 2006
Τοποθεσία: ΒΡΑΧΟΓΟΡΑΝΤΖΗ

Re: Μηχανοκίνητος αθλητισμός, Φορμουλα 1- Θρίαμβος Ραϊκόνεν

Δημοσίευσηαπό epgiorgos82 » 20:57 pm 09 07 2007

Ο Κίμι Ραϊκόνεν με τη Ferrari του ήταν ο μεγάλος νικητής του βρετανικού GP. Ο Φινλανδός πιλότος της Scuderia, εκκινώντας από τη δεύτερη θέση, κράτησε στο πρώτο μέρος του αγώνα την επαφή του με τον πρωτοπόρο Χάμιλτον, ενώ κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον 22χρονο πιλότο της McLaren μετά τον πρώτο ανεφοδιασμό των δύο οδηγών.

Στο μεταξύ, ο Φερνάντο Αλόνσο, ακολουθώντας έξυπνη στρατηγική στα πιτ, βρέθηκε προσωρινά μπροστά και από τους δύο μονομάχους μετά τον δικό του πρώτο ανεφοδιασμό, χωρίς να καταφέρει πάντως να διατηρήσει την πρωτοπορία μετά και τη δεύτερη στάση του στα πιτ, υποκύπτοντας στην ανωτερότητα του Ραϊκόνεν και της Ferrari.

Έτσι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής περιορίστηκε στη δεύτερη θέση, με τον Λιούις Χάμιλτον να συμπληρώνει το βάθρο των νικητών, ανεβαίνοντας για ένατη φορά στο πόντιουμ στους εννέα αγώνες που έχει συμμετάσχει μέχρι σήμερα.

Τέταρτος ήταν ο Πολωνός Ρόμπερτ Κούμπιτσα με BMW Sauber, μπροστά από τον έτερο πιλότο της Ferrari, Φελίπε Μάσα, ο οποίος είχε έναν επεισοδιακό αγώνα. Ο κινητήρας του Βραζιλιάνου έσβησε στην εκκίνηση και ο Μάσα αναγκάστηκε να εκκινήσει από τα πιτ. Ο οδηγός της Scuderia πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια του αγώνα σωρεία προσπερασμάτων, τα οποία τελικά του χάρισαν τους τέσσερις βαθμούς της 5ης θέσης.

Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν ο Νικ Χάιντφελντ με BMW Sauber και οι δύο Renault των Κοβαλάινεν και Φιζικέλα.

Αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη νίκη του Κίμι Ραϊκόνεν, μετά από αυτή που πέτυχε την περασμένη Κυριακή (1/7) στο γαλλικό GP, ενώ ήταν η τρίτη του συνολικά κατά τη φετινή χρονιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 27χρονος Φινλανδός πήρε για πρώτη φορά στην καριέρα του τη νίκη επί αγγλικού εδάφους.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του βρετανικού GP:

1. Κίμι Ραϊκόνεν (Ferrari) 1:21:43.070
2. Φερνάντο Αλόνσο (McLaren Mercedes) + 2.4 sec
3. Λιούις Χάμιλτον (McLaren Mercedes) + 33.9 sec
4. Ρόμπερτ Κούμπιτσα (BMW Sauber) + 53.3 sec
5. Φελίπε Μάσα (Ferrari) + 54.0 sec
6. Νικ Χάιντφελντ (BMW Sauber) + 56.3 sec
7. Χέικι Κοβαλάινεν (Renault) + 1 γύρο
8. Τζιανκάρλο Φιζικέλα (Renault) + 1 γύρο
9. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Honda) + 1 γύρο
10. Τζένσον Μπάτον (Honda) + 1 γύρο
11. Ντέιβιντ Κούλθαρντ (Red Bull-Renault) + 1 γύρο
12. Νίκο Ρόσμπεργκ (Williams-Toyota) + 1 γύρο
13. Αλεξάντερ Βουρτς (Williams-Toyota) + 1 γύρο
14. Τακούμα Σάτο (Super Aguri-Honda) + 2 γύρους
15. Κρίστιαν Άλμπερς (Spyker-Ferrari) + 2 γύρους

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 9 ΑΓΩΝΕΣ:

1. Χάμιλτον 70
2. Αλόνσο 58
3. Ραϊκόνεν 52
4. Μάσα 51
5. Χάιντφελντ 33
6. Κούμπιτσα 22
7. Φιζικέλα 17
8. Κοβαλάινεν 14
9. Βουρτς 8
10. Τρούλι 7
11. Ρόσμπεργκ 5
12. Κούλθαρντ 4
13. Σάτο 4
14. Ουέμπερ 2
15. Σουμάχερ 2
16. Μπάτον 1
17. Φέτελ 1

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:

1. McLaren Mercedes 128
2. Ferrari 103
3. BMW Sauber 56
4. Renault 31
5. Williams-Toyota 13
6. Toyota 9
7. Red Bull-Renault 6
8. Super Aguri-Honda 4
9. Honda 1
Άβαταρ μέλους
epgiorgos82
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 630
Εγγραφή: 16:08 pm 20 10 2006
Τοποθεσία: ΒΡΑΧΟΓΟΡΑΝΤΖΗ

Adios Αλόνσο στη McLaren

Δημοσίευσηαπό epgiorgos82 » 18:20 pm 02 11 2007

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος διαζυγίου ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής. Ο Φερνάντο Αλόνσο και η McLaren ανακοίνωσαν τη λύση της συνεργασίας τους δύο χρόνια πριν τη λήξη του συμβολαίου του Ισπανού πιλότου με την αγγλική ομάδα. Ο 26χρονος οδηγός δεν θα χρειαστεί να καταβάλει αποζημίωση στη McLaren και είναι πλέον ελεύθερος να διαπραγματευτεί τη συνεργασία του με την ομάδα της αρεσκείας του, με τις Red Bull και Renault να έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτησή του. Η πρώτη φέρεται να έχει προβάδισμα για να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του, παρά το γεγονός πως το αφεντικό της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε, έχει εκφράσει ανοικτά την επιθυμία να συνεργαστεί με τον Αλόνσο, που το 2005 και το 2006 στέφθηκε πρωταθλητής με τη γαλλική ομάδα.

Τόσο η McLaren όσο και ο Αλόνσο τόνισαν πως η λύση της συνεργασίας τους ήταν μονόδρομος, λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν μεταξύ του οδηγού και της εταιρίας, αλλά και του Λιούις Χάμιλτον. «Από μικρό παιδί ήθελα να αγωνιστώ στη McLaren, αλλά μερικές στιγμές στη ζωή τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως περιμένεις. Πάντως εξακολουθώ να πιστεύω πως η McLaren είναι σπουδαία ομάδα», δήλωσε ο Ισπανός οδηγός και πρόσθεσε: «Είχαμε σκαμπανεβάσματα στην περίοδο της συνεργασίας μας και δεν κρύβω πως ποτέ δεν αισθάνθηκα σε αυτή την ομάδα σαν στο σπίτι μου. Ξέρω πως ειπώθηκαν πολλά για προνομιακή μεταχείριση μέσα στην ομάδα και λέγονται πολλά πάνω στην ένταση, ωστόσο πάντα μου παρέχονταν ίσες ευκαιρίες για τη νίκη».

Από την πλευρά του το αφεντικό της ομάδας, Ρον Ντένις, τόνισε: «Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι σπουδαίος πιλότος, αλλά για κάποιο λόγο η χημεία ανάμεσα στη McLaren κι εκείνον δεν πέτυχε. Στο τέλος φτάσαμε σε ένα σημείο, όπου καμία πλευρά δεν μπορούσε να προχωρήσει με την κατάσταση αυτή»..
sport-fm.gr
Άβαταρ μέλους
epgiorgos82
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 630
Εγγραφή: 16:08 pm 20 10 2006
Τοποθεσία: ΒΡΑΧΟΓΟΡΑΝΤΖΗ

Η Ferrari 2008 αποκαλύφθηκε και έστειλε μήνυμα…

Δημοσίευσηαπό epgiorgos82 » 20:27 pm 12 01 2008

112539.jpg
112539.jpg (8.9 KiB) 2005 προβολές


Ακριβής στο ραντεβού της με τον Τύπο ήταν χθες το μεσημέρι η Ferrari. Η παρουσίαση του νέου μονοθεσίου για το 2008, σε περισσότερους από 80 δημοσιογράφους από 13 χώρες, έγινε στο εργοστάσιο του Μαρανέλο. Σύσσωμης η αγωνιστική ομάδα έδωσε το παρών, με επικεφαλής το νέο αγωνιστικό διευθυντή Στέφανο Ντομενικάλι που πήρε τη θέση του Ζαντ Τοντ, την οποία αρνήθηκε να καταλάβει ο Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός επικαλέστηκε έλλειψη χρόνου και περιορίζεται στο να βοηθά στην εξέλιξη του μονοθεσίου, οδηγώντας το κατά καιρούς. Στη συνάντηση με τον Τύπο ήταν το ίδιο δίδυμο οδηγών, ο πρωταθλητής Κίμι Ραϊκόνεν και ο Φελίπε Μάσα, ο τεχνικός διευθυντής Αλντο Κόστα, ο διευθυντής κινητήρων Ζιλ Σιμόν, ο διευθυντής υπηρεσιών Μάριο Αλμόντο και ο…δικός μας υπεύθυνος σχεδίασης του μονοθεσίου, Νικόλας Τομπάζης, ο οποίος ανέφερε ότι κυρίαρχο στοιχείο είναι το μικρότερο μεταξόνιο, αφού το περσινό μονοθέσιο ήταν γρήγορο στις γρήγορες πίστες και πιο αργό στα σικρουί με κλειστές στροφές. Καινοτομία αποτελεί ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου που παράχθηκε από την McLaren και θα χρησιμοποιείται από όλα τα μονοθέσια του πρωταθλήματος. Η αεροδυναμική ανασχεδίαστηκε πλήρως, αλλά το αυτοκίνητο που θα εκκινήσει στη Μελβούρνη στις 16 Μαρτίου, θα δεχθεί πολλές αλλαγές ακόμη που θα προκύψουν από τις δοκιμές μέχρι τότε. Το σημείο κάτω από τα πόδια του οδηγού είναι περισσότερο κομμένο, ενώ τα πλαϊνά μέρη και το κάλυμμα του κινητήρα έγιναν πιο λεπτά. Όπως προανέφερα το μεταξόνιο είναι ελαφρώς κοντύτερο και η κατανομή του βάρους έρχεται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με τα ελαστικά της Bridgestone (αποκλειστικός προμηθευτής της Φόρμουλα 1 μέχρι το 2010). Φέτος έχουμε αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Χωρίς σύστημα πρόσφυσης, επιβράδυνση κινητήρα και ηλεκτρονική υποβοήθηση εκκίνησης, ο οδηγός δεν θα έχει στη διάθεσή του βοηθήματα. Θεωρητικά και τεχνικά η κατάσταση απλουστεύει, αλλά ο οδηγός είναι πλέον ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Αναφορικά με τα καύσιμα, σύμφωνα με την νομοθεσία της Ε.Ε. ποσοστό 5,75% των στοιχείων πρέπει να προέρχονται από βιολογικές έρευνες, γι’ αυτό και η συνεργασία με τη Shell στη βενζίνη V-Power (υποστηρικτής για 60 χρόνια της Ferrari) ήταν για μια ακόμη φορά αγαστή.
Κίμι Ραϊκόνεν: «Η κατάκτηση του περσινού τίτλου στους οδηγούς με κάνει αισιόδοξο για φέτος αλλά όχι πιο δυνατό. Το κοκπιτ είναι στενότερο λόγω των εξελίξεων και χωρίς σύστημα πρόσφυσης ο έλεγχος στη βροχή θα είναι πιο δύσκολος. Αυτό όμως ισχύει για όλους. Στην ομάδα έχουμε καλή ατμόσφαιρα και με τον Φελίπε θα προσπαθήσουμε να υπερασπιστούμε τους τίτλους (και κατασκευαστών)».
Φελίπε Μάσα: «Δεν έχω αποκτήσει ακόμα παιδί (παντρεύτηκε πριν λίγες ημέρες) αλλά με το νέο μονοθέσιο αισθάνομαι σαν να γεννήθηκε ένα παιδί σήμερα (χθες). Είναι ξεχωριστή στιγμή και χρειάζεται να δουλέψουμε σκληρά ώστε αυτό το παιδί να μεγαλώσει. Ελπίζω να μας αξιώσει πρωταθλητές».

Εν συντομία…

Η F2008 είναι το 54ο μονοθέσιο που κατασκευάζει η Ferrari στη Φόρμουλα 1. Αμάξωμα από ανθρακονήματα και κυψέλες. Ιδια δομή κινητήρα λόγω κανονισμών, νέες εισαγωγές αέρα και καυσίμου όπως και ορισμένα δευτερεύοντα στοιχεία. Ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.4 lt με κωδικό 056, μπλοκ από αλουμίνιο, διάταξη V8 στις 90 μοίρες και βάρος λιγότερο από 95 κιλά. Κιβώτιο ταχυτήτων (ίδιο για τα επόμενα 4 χρόνια, 7 σχέσεων + όπισθεν) ημιαυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εν σειρά με άμεση αλλαγή σχέσεων (2η σερί χρονιά). Το σύστημα μετάδοσης παραμένει σε διαμήκη άξονα και συνδυάζεται με μπλοκέ διαφορικό. Ανασχεδιασμένη ανάρτηση, ανεξάρτητη στους δύο άξονες και δισκόφρενα αεριζόμενα από ανθρακονήματα με βελτιωμένες δαγκάνες της Brembo. Ζάντες 13 ιντσών παντού της BBS και τα ηλεκτρονικά της Magneti Marelli. Συνολικό βάρος μονοθεσίου (νερό, λάδια, οδηγός) 605 κιλά. Σήμερα ο Ραϊκόνεν ξεκινά δοκιμές στο Φιοράνο.
πηγή:Super Σπορ Fm
Άβαταρ μέλους
epgiorgos82
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 630
Εγγραφή: 16:08 pm 20 10 2006
Τοποθεσία: ΒΡΑΧΟΓΟΡΑΝΤΖΗ

Σαν εΣένα κανείς...

Δημοσίευσηαπό epgiorgos82 » 17:32 pm 01 05 2008

Εικόνα

Δεκατέσσερα χρόνια από τον θάνατο του Άιρτον Σένα συμπληρώνονται σήμερα (1/5). Ανήμερα Πρωτομαγιάς το 1994, ο Βραζιλιάνος πιλότος άφησε την τελευταία του πνοή στην πίστα της Ίμολα στο Σαν Μαρίνο, σκορπώντας ατέλειωτο θρήνο και πόνο στον μηχανοκίνητο αλλά και τον παγκόσμιο αθλητισμό γενικότερα. Ο άδικος χαμός του «μεγάλου» Σένα παραμένει και σήμερα μια τραγωδία για την παγκόσμια κοινή γνώμη. Το http://www.sport-fm.gr σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για έναν «θρύλο» που μπορεί να "έφυγε" τόσο νωρίς, όμως παραμένει ζωντανός στις καρδίες των ανθρώπων που τον υποστήριζαν φανατικά αλλά και εκείνων που τον αντιπαθούσαν.

Το «μαύρο» διήμερο

Το Σάββατο 30 Απριλίου του 1994 και κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμαστικών, ένας άλλος πιλότος ο Ρόλαντ Ράτζενμπέργκερ έχασε τη ζωή του στην πίστα της Ίμολα. Μετά από αυτό το γεγονός, ο Σένα είχε πει: «Όταν η μέρα που θα πεθάνεις είναι να έρθει, θα έρθει. Μπορεί να έρθει σήμερα, μπορεί να αργήσει ακόμα και πενήντα χρόνια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έρθει». Τα λόγια του Βραζιλιάνου αποδείχτηκαν προφητικά μια μέρα μετά. Την 1η Μαΐου του 1994 στην πίστα του Σαν Μαρίνο, ο Άιρτον Σένα και ενώ οδηγούσε την κούρσα με το μονοθέσιο της Williams, στον τρίτο γύρο δεν έστριψε στην καμπή Tamburello αλλά συνέχισε ευθεία, για να καταλήξει με ιλιγγιώδη ταχύτητα στον τοίχο, σε ένα σημείο μάλιστα όπου δεν υπήρχαν προστατευτικά λάστιχα. «Βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και ακατάσχετη αιμορραγία», ανέφερε το επίσημο ιατρικό ανακοινωθέν.

Τραγική ειρωνεία, ότι την ίδια μέρα το πρωί οι οδηγοί ανήσυχοι από το θάνατο του Ράτζενμπέργκερ, συζήτησαν με τη διοργανώτρια αρχή και πήραν τις βεβαιώσεις ότι θα θεσπιστούν νέα μέτρα ασφαλείας. Να σημειώσουμε ότι προάγγελος όλων αυτών ήταν ένα σοβαρό ατύχημα που σημειώθηκε την Παρασκευή 29 Απριλίου στην πίστα της Ίμολα, μεταξύ Μπαρικέλο και Σένα, και παρολίγο να στοιχήσει στον πρώτο την συμμετοχή του στον αγώνα της Κυριακής. Ωστόσο, τα χειρότερα δεν είχαν έρθει...

Spoiler:
Σαν να το ήξερε...

Περίπου τέσσερις μήνες πριν από εκείνη την τραγική μέρα ο Σένα είχε μιλήσει για το πως βλέπει το ενδεχόμενο ενός σοβαρού ατυχήματος. «Εάν κάποτε έχω ένα σοβαρό ατύχημα, ελπίζω να πεθάνω μια και έξω. Δεν θέλω να καταλήξω σε αναπηρική καρέκλα. Δεν θέλω να υποφέρω στο νοσοκομείο από οποιονδήποτε τραυματισμό έχω υποστεί. Εάν πρέπει να ζήσω, θέλω να ζήσω κανονικά και έντονα χωρίς κανένα πρόβλημα. Γιατί τέτοιος άνθρωπος είμαι, με έντονο χαρακτήρα. Θα ήταν καταστροφικό εάν έπρεπε να ζήσω με πάσης φύσεως προβλήματα», είχε πει ο Βραζιλιάνος και λίγο καιρό μετά άφησε την τελευταία του πνοή με ακαριαίο θάνατο...

Τι πέτυχε στην καριέρα του

Ο Άιρτον Σένα σε 11 σεζόν στην Formula 1 πέτυχε πάρα πολλά, αρκετά για να θεωρείται σήμερα «θρύλος» για το σπορ. Έκανε ντεμπούτο στις 25 Μαρτίου του 1984 στο Ρίο ντε Τζανέιρο με μονοθέσιο της εταιρείας Toleman, καταλαμβάνοντας την 24η θέση. Την πρώτη του νίκη θα την πετύχει στις 21 Απριλίου του 1985 στην πίστα του Εστορίν στην Πορτογαλία, κάνοντας χρόνο τερματισμού 2:00:28.006 με το μονοθέσιο της Lotus. Ακολούθησαν άλλες 40 νίκες (σύνολο 41) στην καριέρα του. Τελευταία ήταν στις 7 Νοεμβρίου του 1993 στην πίστα της Αδελαΐδας στην Αυστραλία. Συνολικά πήρε μέρος σε 162 αγώνες και στους 80 από αυτούς κατάφερε να ανεβεί στο πόντιουμ. Έκανε 19 φορές τον καλύτερο χρόνο, ενώ 65 φορές έκανε pole position. Αγωνίστηκε σε 4 ομάδες.

Ξεκίνησε με μονοθέσιο Toleman το 1984 και ένα χρόνο αργότερα πήγε στην Lotus και μαζί της αγωνίστηκε για τρία χρόνια. Το 1988 μεταπήδησε στην McLaren με ομόσταυλο τον Αλέν Προστ κάνοντας το μεγάλο άλμα. Από την πρώτη του χρονιά στην γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα. Πήρε δύο ακόμα τίτλου το 1990 και το 1991. Στην McLaren παρέμεινε μέχρι το 1993. Το 1994 μετακόμισε στην Williams, όμως πρόλαβε να αγωνιστεί μόνο σε τρεις αγώνες. Στον τέταρτο, έχασε τη ζωή του και έτσι μπήκε πρόωρα τέλος σε μια ήδη διαγραφόμενη καριέρα. Αναλυτικά το βιογραφικό του:

21/3/1960-1/5/1994
Τόπος Καταγωγής: Σάο Πάολο
Εθνικότητα: Βραζιλιάνος
Ντεμπούτο: 25/3/1984 – Ρίο ντε Τζανέιρο, Βραζιλία
Πρώτη νίκη: 21/4/1985 – Εστορίλ, Πορτογαλίας
Τελευταία νίκη: 7/11/1993 - Αδελαΐδα, Αυστραλία
Τίτλοι (3): 1988, 1990, 1991

Ο Σένα με αριθμούς:
(Χρονιά, Θέση/Βαθμοί, Ομάδα, Ομόσταυλος)

1984 (9ος)/ 13 (Toleman) Στέφαν Γιόχανσον, Τζόνι Κεσότο
1985 (4ος)/ 38 (Lotus) Έλιο ντε Ανγκελίς
1986 (4ος)/ 55 (Lotus) Τζόνι Ντάμφρις
1987 (3ος)/ 57 (Lotus) Σατορού Νακαγίμα
1988 (1ος)/ 90 (McLaren) Αλέν Προστ
1989 (2ος)/ 60 (McLaren) Αλέν Προστ
1990 (1ος)/ 78 (McLaren) Γκέρχαρντ Μπέργκερ
1991 (1ος)/ 96 (McLaren) Γκέρχαρντ Μπέργκερ
1992 (4ος)/ 50 (McLaren) Γκέρχαρντ Μπέργκερ
1993 (2ος)/ 73 (McLaren) Μίκα Χάκινεν, Μίκαελ Αντρέτι
1994 (Williams) Ντέιμον Χιλ

Όλες οι νίκες του:

1. (21/4/85, Εστορίλ – Πορτογαλία)
2. (15/9/85, Σπα – Βέλγιο)
3. (13/4/86, Χερέθ – Ισπανία)
4. (22/6/86, Ντιτρόιτ – ΗΠΑ)
5. (31/5/87, Μόντε Κάρλο – Μονακό)
6. (21/6/87, Ντιτρόιτ – ΗΠΑ)
7. (1/5/88, Ίμολα – Σαν Μαρίνο)
8. (12/6/88, Μόντρεαλ – Καναδάς)
9. (19/6/88, Ντιτρόιτ – ΗΠΑ)
10. (10/7/88, Σίλβερστοουν, Μεγ. Βρετανία)
11. (24/7/88, Χόκενχαιμ – Γερμανία)
12. (7/8/88, Ουγκαρόρινγκ – Ουγγαρία)
13. (28/8/88, Σπα – Βέλγιο)
14. (30/10/88, Σουζούκα – Ιαπωνία)
15. (23/4/89, Ίμολα – Σαν Μαρίνο)
16. (7/5/89, Μόντε Κάρλο – Μονακό)
17. (28/5/89, Πόλη του Μεξικό)
18. (30/7/89, Χόκενχαιμ – Γερμανία)
19. (27/8/89, Σπα – Βέλγιο)
20. (1/10/89, Χερέθ – Ισπανία)
21. (11/3/90, Φοίνιξ – ΗΠΑ)
22. (27/5/90, Μόντε Κάρλο – Μονακό)
23. (10/6/90, Μόντρεαλ – Καναδάς)
24. (29/6/90, Χόκενχαιμ – Γερμανία)
25. (26/8/90, Σπα – Βέλγιο)
26. (9/9/90, Μόντσα – Ιταλία)
27. (10/3/91, Φοίνιξ – ΗΠΑ)
28. (24/3/91, Ίντερλάγος – Βραζιλία)
29. (28/4/91, Ίμολα – Σαν Μαρίνο)
30. (12/5/91, Μόντε Κάρλο – Μονακό)
31. (11/8/91, Ουγκαρόρινγκ – Ουγγαρία)
32. (25/8/91, Σπα – Βέλγιο)
33. (3/11/91, Αδελαΐδα – Αυστραλία)
34. (31/5/92, Μόντε Κάρλο – Μονακό)
35. (16/8/92, Ουγκαρόρινγκ – Ουγγαρία)
36. (13/9/92, Μόντσα – Ιταλία)
37. (28/3/93, Ίντερλάγος – Βραζιλία)
38. (11/3/93, Ντόνινγκτον Παρκ – Ευρώπη)
39. (23/5/93, Μόντε Κάρλο – Μονακό)
40. (24/10/93, Σουζούκα – Ιαπωνία)
41. (7/11/93, Αδελαΐδα – Αυστραλία)


Οι ατάκες του:

«Η νίκη είναι σαν φάρμακο και δεν μπορώ να σκεφτώ ότι θα έρθω δεύτερος ή τρίτος».

«Όταν βγαίνεις δεύτερος, είσαι ο πρώτος από εκείνους που έχασαν».

«Οι αγώνες και ο ανταγωνισμός είναι στο αίμα μου. Είναι όλη μου η ζωή. Αυτό θα το κάνω όλη μου τη ζωή και θα είναι πάνω από όλα τα άλλα».

«Δυστυχώς, δεν υπάρχουν ασήμαντα ατυχήματα σε αυτό το σπορ».

«Πιστεύω ότι το 1994 θα είναι μια χρονιά με πολλά ατυχήματα. Θα ρισκάρω και θα πω ότι θα είμαστε τυχεροί εάν δεν συμβεί κάτι».

«Φυσικά και σκέφτομαι τι θα γίνει όταν σταματήσω να κερδίζω. Αλλά εμένα μου αρέσει να κερδίζω».

«Εάν έχεις βάλει ένα στόχο στη ζωή σου, δεν παίζει ρόλο εάν είσαι φτωχός ή πλούσιος. Εάν δουλεύεις σκληρά και πιστεύεις στο Θεο τότε θα πετύχεις στη ζωή σου».

«Το ξέρω ότι είναι αδύνατο να κερδίζεις συνεχώς. Ελπίζω ότι η ήττα δεν θα έρθει στον ερχόμενο αγώνα».

«Κάθε οδηγός πρέπει να βελτιώνεται. Όλοι έχουν ένα όριο. Εμένα το όριο μου είναι λίγο παραπάνω από τους υπόλοιπους πιλότους».

«Ψάχνω πάντα να βρω κάτι παραπάνω από τον εαυτό μου. Θέλω πάντα να κάνω το επόμενο βήμα προσπαθώντας να βελτιωθώ και να πάω σε έναν άλλο κόσμο, διαφορετικό. Έναν κόσμο που δεν ήμουν πριν».

«Είναι μοναχικό το να οδηγείς ένα μονοθέσιο».

15 λεπτά πριν το τραγικό γεγονός:



To θανατηφόρο ατύχημα:



Αφιέρωμα στον Σένα (1):



Αφιέρωμα στον Σένα (2):



Αφιέρωμα στον Σένα (3):




Πηγή: SuperΣπορ FM 94.6
Επιμέλεια: Αλέξανδρος Κουλούρης
Άβαταρ μέλους
epgiorgos82
Τακτικό μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 630
Εγγραφή: 16:08 pm 20 10 2006
Τοποθεσία: ΒΡΑΧΟΓΟΡΑΝΤΖΗ

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Αθλητικά

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron

Μέλη σε σύνδεση

Συνολικά υπάρχουν 2 μέλη συνδεδεμένα: 0 εγγεγραμμένο, 0 κανένας με απόκρυψη και 2 επισκέπτες (με βάση ενεργά μέλη που έχουν συνδεθεί τα τελευταία 5 λεπτά)
Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 342 την 02:14 am 20 11 2019

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

Login Form