Πιο τσουχτερά τα πρόστιμα στους παραβάτες του ΚΟΚ
Συντονιστής: Νέοι
Πιο τσουχτερά τα πρόστιμα στους παραβάτες του ΚΟΚ
από ilias » 18:08 pm 06 12 2006
Διπλασιασμό των χρηματικών προστίμων στους παραβάτες οδηγούς προβλέπει, μεταξύ άλλων, ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που εγκρίθηκε την Τρίτη από την Κυβερνητική Επιτροπή, έπειτα από εισήγηση του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη.
Οι βασικότερες ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ αφορούν:
- Τον διπλασιασμό των προστίμων για παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση STOP και μη παραχώρηση προτεραιότητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, διενέργεια αυτοσχέδιων αγώνων, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης, μη χρήση προστατευτικής ζώνης και κράνους.
- Τον πενταπλασιασμό του προστίμου για κατάληψη χώρου στάθμευσης ΑμεΑ και τον δεκαπλασιασμό του προστίμου για παράλειψη τοποθέτησης προειδοποιητικών πινακίδων από εργολάβους.
Για τις περισσότερες παραβάσεις, η μέση αύξηση των προστίμων είναι της τάξης 16-25% ανάλογα με την σοβαρότητά τους. Ωστόσο, προβλέπεται και μείωση των προστίμων σε παραβάσεις που δεν επηρεάζουν την οδική ασφάλεια, όπως η μη δήλωση της αλλαγής του εξωτερικού χρωματισμού, η μη τοποθέτηση σήματος ΑμεΑ, η κυκλοφορία χωρίς το δελτίο του τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ).
Βάσει του νέου ΚΟΚ, καταργείται η δυνατότητα επιστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας που αφαιρέθηκαν εάν καταβάλλονταν το τριπλάσιο του προβλεπόμενου προστίμου, ενώ αναβαθμίζεται το Σύστημα Ελέγχου της Συμπεριφοράς των Οδηγών (Point System), για το οποίο θεσμοθετείται η παράλληλη εφαρμογή του με τις διοικητικές ποινές.
Για την υποτροπή των οδηγών στην ίδια σοβαρή παράβαση, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θα μειώνεται το ανώτατο όριο των βαθμών που απαιτείται για την αφαίρεση διπλώματος.
Εξέχοντα ρόλο στην όλη προσπάθεια αποτελεί η ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Στόχος του νέου ΚΟΚ είναι να είναι αποτρεπτικός και παιδευτικός, υπογράμμισε μετά το τέλος της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών, σημειώνοντας ότι η τελευταία αναθεώρηση έγινε το 1999 και προσθέτοντας πως το σχέδιο εκπονήθηκε από ομάδα εμπειρογνωμόνων, επιστημόνων, δόθηκε δε και σε δημόσια διαβούλευση εδώ και έξι μήνες.
Θέλουμε να αποτρέψουμε τα πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα, καθώς κατέχουμε την θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ, αλλά ταυτόχρονα να διαμορφώσουμε και μια νοοτροπία ασφαλούς οδήγησης, τόνισε ο κ. Λιάπης.
Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι η ζώνη ασφαλείας είναι υποχρεωτική και τώρα το μέτρο επεκτείνεται και στα ταξί, όπου και οι συνεπιβάτες, στη μπροστινή θέση, θα πρέπει να φορούν ζώνη, ενώ και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ όλοι θα πρέπει να βάζουν ζώνη.
Σε ερώτηση αν θα μειωθεί ο ΦΠΑ για τα κράνη, ο κ. Λιάπης είπε ότι έχει θέσει το θέμα στον αρμόδιο Ευρωπαίο επίτροπο, αλλά δεν έχει λάβει απάντηση.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ.Ρουσόπουλος σχολιάζοντας το νέο ΚΟΚ σημείωσε ότι είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τους αρμόδιους φορείς και υπογράμμισε ότι δεν αποτελεί μόνο νομικό κείμενο, αλλά κανόνα ζωής.
news.in.gr
Οι βασικότερες ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ αφορούν:
- Τον διπλασιασμό των προστίμων για παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση STOP και μη παραχώρηση προτεραιότητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, διενέργεια αυτοσχέδιων αγώνων, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης, μη χρήση προστατευτικής ζώνης και κράνους.
- Τον πενταπλασιασμό του προστίμου για κατάληψη χώρου στάθμευσης ΑμεΑ και τον δεκαπλασιασμό του προστίμου για παράλειψη τοποθέτησης προειδοποιητικών πινακίδων από εργολάβους.
Για τις περισσότερες παραβάσεις, η μέση αύξηση των προστίμων είναι της τάξης 16-25% ανάλογα με την σοβαρότητά τους. Ωστόσο, προβλέπεται και μείωση των προστίμων σε παραβάσεις που δεν επηρεάζουν την οδική ασφάλεια, όπως η μη δήλωση της αλλαγής του εξωτερικού χρωματισμού, η μη τοποθέτηση σήματος ΑμεΑ, η κυκλοφορία χωρίς το δελτίο του τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ).
Βάσει του νέου ΚΟΚ, καταργείται η δυνατότητα επιστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας που αφαιρέθηκαν εάν καταβάλλονταν το τριπλάσιο του προβλεπόμενου προστίμου, ενώ αναβαθμίζεται το Σύστημα Ελέγχου της Συμπεριφοράς των Οδηγών (Point System), για το οποίο θεσμοθετείται η παράλληλη εφαρμογή του με τις διοικητικές ποινές.
Για την υποτροπή των οδηγών στην ίδια σοβαρή παράβαση, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θα μειώνεται το ανώτατο όριο των βαθμών που απαιτείται για την αφαίρεση διπλώματος.
Εξέχοντα ρόλο στην όλη προσπάθεια αποτελεί η ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Στόχος του νέου ΚΟΚ είναι να είναι αποτρεπτικός και παιδευτικός, υπογράμμισε μετά το τέλος της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών, σημειώνοντας ότι η τελευταία αναθεώρηση έγινε το 1999 και προσθέτοντας πως το σχέδιο εκπονήθηκε από ομάδα εμπειρογνωμόνων, επιστημόνων, δόθηκε δε και σε δημόσια διαβούλευση εδώ και έξι μήνες.
Θέλουμε να αποτρέψουμε τα πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα, καθώς κατέχουμε την θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ, αλλά ταυτόχρονα να διαμορφώσουμε και μια νοοτροπία ασφαλούς οδήγησης, τόνισε ο κ. Λιάπης.
Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι η ζώνη ασφαλείας είναι υποχρεωτική και τώρα το μέτρο επεκτείνεται και στα ταξί, όπου και οι συνεπιβάτες, στη μπροστινή θέση, θα πρέπει να φορούν ζώνη, ενώ και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ όλοι θα πρέπει να βάζουν ζώνη.
Σε ερώτηση αν θα μειωθεί ο ΦΠΑ για τα κράνη, ο κ. Λιάπης είπε ότι έχει θέσει το θέμα στον αρμόδιο Ευρωπαίο επίτροπο, αλλά δεν έχει λάβει απάντηση.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ.Ρουσόπουλος σχολιάζοντας το νέο ΚΟΚ σημείωσε ότι είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τους αρμόδιους φορείς και υπογράμμισε ότι δεν αποτελεί μόνο νομικό κείμενο, αλλά κανόνα ζωής.
news.in.gr
(R)evolution
-
ilias - Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 943
- Εγγραφή: 22:58 pm 16 01 2006
από ilias » 18:09 pm 06 12 2006
Δεν αποκλείει μείωση των (τσουχτερών) προστίμων του νέου ΚΟΚ η κυβέρνηση
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ.Ρουσόπουλος δεν απέκλεισε τη μείωση των τσουχτερών προστίμων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που εγκρίθηκε την Τρίτη από την Κυβερνητική Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, σε ερώτηση για το αν η κυβέρνηση συζητά τη μείωση του ύψους των προστίμων, τα οποία περιλαμβάνει η αρχική νομοθετική της πρόταση, ο κ. Ρουσόπουλος απάντησε ότι δεν αποκλείεται η μείωση των προστίμων, εφ όσον το προτείνει και το δεχθεί η πλειοψηφία της Βουλής.
Ανέφερε ότι η κυβέρνηση και σε αυτό το θέμα επιζητά τη συναίνεση και γι' αυτό ο αρμόδιος υπουργός θέλει τις προτάσεις της αντιπολίτευσης.
Παράλληλα, ο κ. Ρουσόπουλος σημείωσε πως ο καινούργιος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν είναι απλώς ένα νομικό κείμενο αλλά έχει στόχο την προστασία της ζωής των Ελλήνων πολιτών.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε πως η κυβέρνηση δεν θα εξαντλήσει τις προσπάθειές της με τον ΚΟΚ, αλλά παίρνει μία σειρά από μέτρα προληπτικά, που ξεκινούν από την καλύτερη αστυνόμευση στους δρόμους μέχρι τη βελτίωση του οδικού δικτύου για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ.Ρουσόπουλος δεν απέκλεισε τη μείωση των τσουχτερών προστίμων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που εγκρίθηκε την Τρίτη από την Κυβερνητική Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, σε ερώτηση για το αν η κυβέρνηση συζητά τη μείωση του ύψους των προστίμων, τα οποία περιλαμβάνει η αρχική νομοθετική της πρόταση, ο κ. Ρουσόπουλος απάντησε ότι δεν αποκλείεται η μείωση των προστίμων, εφ όσον το προτείνει και το δεχθεί η πλειοψηφία της Βουλής.
Ανέφερε ότι η κυβέρνηση και σε αυτό το θέμα επιζητά τη συναίνεση και γι' αυτό ο αρμόδιος υπουργός θέλει τις προτάσεις της αντιπολίτευσης.
Παράλληλα, ο κ. Ρουσόπουλος σημείωσε πως ο καινούργιος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν είναι απλώς ένα νομικό κείμενο αλλά έχει στόχο την προστασία της ζωής των Ελλήνων πολιτών.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε πως η κυβέρνηση δεν θα εξαντλήσει τις προσπάθειές της με τον ΚΟΚ, αλλά παίρνει μία σειρά από μέτρα προληπτικά, που ξεκινούν από την καλύτερη αστυνόμευση στους δρόμους μέχρι τη βελτίωση του οδικού δικτύου για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
(R)evolution
-
ilias - Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 943
- Εγγραφή: 22:58 pm 16 01 2006
από runner » 22:10 pm 06 12 2006
Την επομενη φορα που θα πανε να με γραψουν για κρανος βημα 1. θα κατεβω βημα 2.θα σβησω τη μηχανη βημα 3.θα τους δωσω τα κλειδια απο το μηχανακι να το κανουν οτι θελουν και βημα 4.θα συνεχισω με τα ποδια.το μηχανακι μου κοστιζει λιγοτερο απο τη κληση χαζος ειμαι να τη πληρωσω.
- runner
- Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 69
- Εγγραφή: 11:44 am 02 10 2006
από ilias » 16:38 pm 07 12 2006
«Δεκάρα δεν λαμβάνει το ΥΜΕ από τα πρόστιμα» δηλώνει ενοχλημένος ο Μ.Λιάπης
Ενοχλημένος από το γεγονός ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν εισπράττει «δεκάρα» από τα πρόστιμα που πληρώνουν οι παραβάτες οδηγοί, εμφανίστηκε με δηλώσεις του την Πέμπτη ο Μιχάλης Λιάπης.
«Μακάρι να μπορούσα να έπαιρνα όλα αυτά τα χρήματα και να πήγαιναν στο υπουργείο Μεταφορών και στην οδική ασφάλεια. Πρέπει να σας πω ότι από τα πρόστιμα, το υπουργείο Μεταφορών δεν παίρνει ούτε δεκάρα» είπε χαρακτηριστικά.
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η πρόταση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργου Αλογοσκούφη να λαμβάνουν οι αστυνομικοί μπόνους από τις κλήσεις που θα κόβουν στους παραβάτες οδηγούς, ο κ. Λιάπης φάνηκε να συμφωνεί, λέγοντας πως «για να λειτουργήσει αυτό το σύστημα ελέγχου των παραβάσεων, πρέπει να υπάρχει πολύ καλή αστυνόμευση».
«Το υπουργείο Μεταφορών θέλει να είναι ικανοποιημένοι οι αστυνομικοί που κάνουν πάρα πολύ καλά τη δουλειά τους» τόνισε.
Όσο για το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται βάσει του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι το θέμα θα συζητηθεί στη Βουλή. «Είμαι δεκτικός σε κάθε πρόταση. Θέλω αυτή τη συναίνεση από όλες τις πολιτικές δυνάμεις» επισήμανε.
Υπερασπίστηκε, πάντως, τις διατάξεις του νέου ΚΟΚ, λέγοντας ότι το νομοσχέδιο «έχει κοινωνική διάσταση».
«Είναι ένα μεγάλο κοινωνικό θέμα. Θρηνούμε θύματα κάθε μέρα, πρέπει να το αντιμετωπίσουμε ριζικά» προσέθεσε, καλώντας όσους διαφωνούν με τις νέες διατάξεις του ΚΟΚ να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, αφού πρώτα «ρωτήσουν τις χιλιάδες των ελληνικών οικογενειών που έχουν θρηνήσει θύματα από τα τροχαία και έχουν και πολλούς αναπήρους».
news.in.gr
Ενοχλημένος από το γεγονός ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν εισπράττει «δεκάρα» από τα πρόστιμα που πληρώνουν οι παραβάτες οδηγοί, εμφανίστηκε με δηλώσεις του την Πέμπτη ο Μιχάλης Λιάπης.
«Μακάρι να μπορούσα να έπαιρνα όλα αυτά τα χρήματα και να πήγαιναν στο υπουργείο Μεταφορών και στην οδική ασφάλεια. Πρέπει να σας πω ότι από τα πρόστιμα, το υπουργείο Μεταφορών δεν παίρνει ούτε δεκάρα» είπε χαρακτηριστικά.
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η πρόταση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργου Αλογοσκούφη να λαμβάνουν οι αστυνομικοί μπόνους από τις κλήσεις που θα κόβουν στους παραβάτες οδηγούς, ο κ. Λιάπης φάνηκε να συμφωνεί, λέγοντας πως «για να λειτουργήσει αυτό το σύστημα ελέγχου των παραβάσεων, πρέπει να υπάρχει πολύ καλή αστυνόμευση».
«Το υπουργείο Μεταφορών θέλει να είναι ικανοποιημένοι οι αστυνομικοί που κάνουν πάρα πολύ καλά τη δουλειά τους» τόνισε.
Όσο για το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται βάσει του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι το θέμα θα συζητηθεί στη Βουλή. «Είμαι δεκτικός σε κάθε πρόταση. Θέλω αυτή τη συναίνεση από όλες τις πολιτικές δυνάμεις» επισήμανε.
Υπερασπίστηκε, πάντως, τις διατάξεις του νέου ΚΟΚ, λέγοντας ότι το νομοσχέδιο «έχει κοινωνική διάσταση».
«Είναι ένα μεγάλο κοινωνικό θέμα. Θρηνούμε θύματα κάθε μέρα, πρέπει να το αντιμετωπίσουμε ριζικά» προσέθεσε, καλώντας όσους διαφωνούν με τις νέες διατάξεις του ΚΟΚ να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, αφού πρώτα «ρωτήσουν τις χιλιάδες των ελληνικών οικογενειών που έχουν θρηνήσει θύματα από τα τροχαία και έχουν και πολλούς αναπήρους».
news.in.gr
(R)evolution
-
ilias - Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 943
- Εγγραφή: 22:58 pm 16 01 2006
από runner » 20:23 pm 07 12 2006
Το εχουν ψαξει καλα το θεμα οι υπευθυνοι.Αυτο που γινοταν μεχρι στιγμης ηταν η τροχαια να κανει σποραδικους ελεγχους ,ετσι οταν σε γραφουν μια φορα μετα τις επομενες μερες θα εισαι νομιμος.Βλεποντας ομως τους αλλους οδηγους να κανουν παραβιασεις και εσυ με το καιρο θα χαλαρωσεις παλι και θα ξανα μπεις στην ψυχολογια του παραβατη, ωστε να σε εχουν συχνο πελατη οι μπατσοι. Φανταζεστε αν καθε μερα εκαναν ελεγχους. Σε κανα μηνα ολοι θα κινουμασταν σαν κοτες και οι εισπραξεις των κλισεων θα επεφταν.Αν πατε μια μερα στα δικαστηρια θα δειτε τι καμπανες πεφτουν.Μερος του προυπολογισμου βασιζεται στις κλισεις. Τωρα με το νεο τροπο με τους μισους ελεγχους θα εχουν τα ιδια αποτελεσματα.
- runner
- Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 69
- Εγγραφή: 11:44 am 02 10 2006
από keravnios » 21:12 pm 07 12 2006
Μακάρι να βοηθήσουν τα μέτρα ούτως ώστε να συναιτιστούμε λιγάκι αλλά δεν το βλέπω. Δυστυχώς είμαστε εντελώς απολίτιστοι οδηγοί.
http://akrokeravnia.blogspot.com
Τα Γιάννενα ονειρεύονται, η Κρήτη ξαποσταίνει,
βουβή η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα ξεφαντώνει...
Ποιος βογγάει σα να πεθαίνη;
-Χειμάρρα, όλορθη! Οι λύκοι
http://www.himaraunion.com
Τα Γιάννενα ονειρεύονται, η Κρήτη ξαποσταίνει,
βουβή η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα ξεφαντώνει...
Ποιος βογγάει σα να πεθαίνη;
-Χειμάρρα, όλορθη! Οι λύκοι
http://www.himaraunion.com
-
keravnios - Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 800
- Εγγραφή: 12:38 pm 03 04 2006
- Τοποθεσία: Αθήναι
από maraki » 01:26 am 08 12 2006
runner έγραψε:Το εχουν ψαξει καλα το θεμα οι υπευθυνοι.Αυτο που γινοταν μεχρι στιγμης ηταν η τροχαια να κανει σποραδικους ελεγχους ,ετσι οταν σε γραφουν μια φορα μετα τις επομενες μερες θα εισαι νομιμος.Βλεποντας ομως τους αλλους οδηγους να κανουν παραβιασεις και εσυ με το καιρο θα χαλαρωσεις παλι και θα ξανα μπεις στην ψυχολογια του παραβατη, ωστε να σε εχουν συχνο πελατη οι μπατσοι. Φανταζεστε αν καθε μερα εκαναν ελεγχους. Σε κανα μηνα ολοι θα κινουμασταν σαν κοτες και οι εισπραξεις των κλισεων θα επεφταν.Αν πατε μια μερα στα δικαστηρια θα δειτε τι καμπανες πεφτουν.Μερος του προυπολογισμου βασιζεται στις κλισεις. Τωρα με το νεο τροπο με τους μισους ελεγχους θα εχουν τα ιδια αποτελεσματα.
Σωστός, θέλουν και να εργάζονται λιγότερο και να εισπράττουν περισσότερα.
-
maraki - Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 144
- Εγγραφή: 12:31 pm 23 10 2006
- Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
από runner » 16:40 pm 08 12 2006
Και εγω λογο της δουλειας ειμαι συνεχεια στο δρομο. Καθε πασχα και Χριστουγεννα κανω και απο ενα δωρακι στους μπατσους. Μια χρονια ειχα ξεχασει να τους κανω το δωρακι και μου το ζητησαν φετος αναδρομικα μαζι με τοκους.
- runner
- Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 69
- Εγγραφή: 11:44 am 02 10 2006
9 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες
- Ευρετήριο Δ. Συζήτησης
- Η ομάδα • Διαγραφή cookies Δ. Συζήτησης • Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]